تولیت آستان قدس؛

برای بازگشایی رواق‌های حرم مطهر ‌با وزیر بهداشت گفت‌وگو کردم‌/ وزارت بهداشت پروتکل‎های جدید ‌‌ارائه دهد

1399/07/10 - 16:00 - کد خبر: 28143
حرم امام رضا

نصر: تولیت آستان قدس رضوی از تشدید تمهیدات بهداشتی حرم مطهر امام رضا(ع) در برنامه‌های سوگواری دهه آخر صفر خبر داد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در جلسه مشورتی دهه آخر صفر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و مدیران شهری و استانی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه صفر اظهار داشت: هرساله در ایام دهه آخر صفر با حضور جمعیت قابل توجهی از محبان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در مشهد روبه‌رو بودیم، اما امسال ویروس کرونا شرایط استثنایی را بر ما تحمیل کرده و با شرایط خاصی مواجه هستیم.
وی با اشاره به بسته بودن رواق‌ها‌ی حرم مطهر، خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب تابع ستاد کرونا بوده و هست و آمادگی کامل خود را برای بازگشایی رواق‌های حرم مطهر با رعایت صد در صدی پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرده است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به پیش رو بودن فصل سرما، بیان کرد: تغییر وضعیت آب و هوا، بارندگی‌ها و سرما، شرایط سخت و استثنایی را به وجود خواهد آورد و میزبانی شایسته از زائران در این شرایط از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی است.
‌مروی با تأکید بر اینکه هر دستورالعملی از سوی ستاد کرونا با هر شرایطی به آستان قدس رضوی ابلاغ شود، آمادگی اجرای آن را داریم، به مذاکرات و تعاملات آستان قدس با وزارت بهداشت و ستاد کرونا جهت بازگشایی حرم مطهر اشاره و عنوان کرد: با وزیر محترم بهداشت چندماه پیش جهت بازگشایی رواق‌ها با رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی گفت‌وگویی داشتم و از ایشان خواستم پروتکل‎های بهداشتی برای بازگشایی رواق‌ها را به آستان قدس ارائه دهند و آستان قدس نیز آمادگی کامل برای اجرای آن را دارد.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی ماهیانه دو میلیارد تومان برای تهیه اقلام بهداشتی در جهت حفظ سلامت زائران، هزینه می‌کند، تصریح کرد: اولویت نخست آستان قدس رضوی حرم مطهر، زائر و زیارت است لذا آماده رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای فراهم آمدن شرایط زیارت زائران با هر هزینه و شرایطی هستیم.
تولیت آستان قدس رضوی در پایان از همراهی و همدلی مسئولان دستگاه‌های مختلف استان تقدیر و تشکر و این هماهنگی مسئولان را نوید بخش آینده‌ای روشن برای استان خراسان رضوی دانست.
همچنین در این جلسه آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد ضمن تشکر از تلاش‌های آستان قدس رضوی برای بازگشایی حرم مطهر رضوی و رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی در جهت حفظ سلامت زائران، نسبت به محوریت آستان قدس رضوی در برنامه‌ها و عزاداری‌های دهه آخر صفر تأکید کرد.
گفتنی است، در این جلسه معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی، شهردار مشهد، فرماندار مشهد، فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی و جمعی از مدیران آستان قدس رضوی به ارائه گزارش برنامه‌های دهه آخر صفر پرداختند و نسبت به بازگشایی حرم مطهر با رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به مطالبه مردمی، شرایط اقتصادی اصناف و برودت هوا تأکید کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار