خبر/

تدوین برنامه ۵‌ساله برای هویت‌بخشی بافت تاریخی تبریز

1399/07/10 - 11:53 - کد خبر: 28126
بافت تاریخی

نصر: شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله برای هویت بخشی بافت تاریخی شهر، از آماده سازی بسته‌های متنوع مرمتی و باز آفرینی شهری با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی شهر خبر داد.

به گزارش نصر، علی مدبر در این خصوص گفت: موارد متعددی از طرح‌های باز آفرینی شهری از جمله طرح باروی تبریز آماده شده است که با مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.
وی افزود: احیای خانه‌های تاریخی، بهسازی معابر منتهی به اماکن تاریخی، ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی و توسعه موزه استاد شهریار از جمله اقداماتی است که آغاز کرده‌ایم و تداوم و به سرانجام رسیدن آن‌ها نیازمند همکاری اداره کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های ذی‌صلاح است.
وی اظهار کرد: طی جلسات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پهنه فرهنگی تبریز را به زودی اجرائی خواهیم کرد و در کنار آن رینگ گردشگری تبریز را حد فاصل میدان شهید بهشتی تا چهار راه شریعتی طراحی کرده‌ایم که در تلاش برای اجرایی کردن آن با همکاری نهادهای مرتبط اجرایی هستیم.
شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به لزوم احیا و تغییر کاربری خانه‌ها و برخی دیگر از ابنیه تاریخی، افزود: ظرفیت بی‌نظیر خانه‌ها و ابنیه تاریخی موجود در منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز مغفول مانده است و باید با همکاری شورای شهر شاهد اختصاص اعتبارات ویژه برای حفاظت از مجموعه‌ها و تک بناهای تاریخی باشیم.
وی همچنین از بازار تاریخی و خانه های تاریخی تبریز به عنوان نگین درخشان حوزه گردشگری تبریز نام برده و از برنامه‌ریزی شهرداری منطقه ۸ برای استفاده بهینه از این پتانسیل‌ها در راستای توسعه گردشگری خبر داد.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، مدبر در ادامه به طراحی چندین بلوک در محلات کم برخوردار و فرسوده منطقه از قبیل گجیل و راسته کوچه و فلسطین اشاره کرده و خواستار اختصاص بودجه‌های مناسب برای بازآفرینی شهری در این مناطق شد.
انتهای پیام /

پژوهشیار