رییس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی مراغه خبر داد؛

بازرسی استانداردی ۶۵۵ واحد صنفی و تولیدی در جنوب آذربایجان‌ شرقی

1399/07/10 - 11:00 - کد خبر: 28116
واحد صنفی

نصر: رییس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی مراغه گفت: در نیمه نخست امسال ۶۵۵ واحد صنفی و تولیدی در شهرستان‌های مراغه، ملکان، هشترود و عجب شیر در جنوب آذربایجان‌شرقی بازرسی، کنترل و نمونه‌برداری شد.

به گزارش نصر، علیرضا اسدی روز پنج‌شنبه در گفت و گویی گفت: در این مدت ۸۲  فقره بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شد و ۱۸۰  فقره بازرسی از واحدهای صنفی  همراه با صدور اخطاریه و جمع آوری محصولات غیر استاندارد و ۳۹ مورد بازرسی ادواری از تجهیزات شهربازی ها، سردخانه ها و پمپ های بنزین این شهرستان ها صورت گرفت.
وی اضافه کرد: ۶ مورد بازرسی از سکوهای گازپرکنی، ۳۰۵ مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی و ۳۸ فقره بازرسی و نمونه برداری از طلا فروشی های این شهرستان ها از جمله اقدامات این سازمان در این مدت بوده است.
اسدی با اشاره به نظارت های انجام شده بر استانداردسازی آسانسورها گفت: در ۶ ماهه اول امسال، با بازرسی های انجام شده توسط کارشناسان این اداره، ۳۹ فقره گواهی استاندارد آسانسور صادر شده است.
وی اضافه کرد: همچنین  در این مدت، پروانه ۳۹ واحد تولیدی تمدید، تعلیق یا ابطال شده و ۶ فقره گواهینامه انطباق صادر و برای تعداد هفت فقره نیز مجوز استفاده از علامت استاندارد شده است.
اسدی افزود: همچنین در این مدت، برای ۲۹ واحد صنفی اخطار کتبی و برای ۱۳ واحد نیز تذکر در زمینه رعایت استاندارد صادر شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار