معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل؛

پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه‌آهن اردبیل-میانه به ۸۵ درصد رسید

1399/07/10 - 11:36 - کد خبر: 28114
ریل گذاری، راه آهن

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در زمان حاضر پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

به گزارش نصر، فرزاد قلندری در حاشیه بازدید از ریل‌گذاری و قطعات در حال اجرای راه‌آهن اردبیل که با همراهی معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور انجام شد، افزود: تمام قطعات پروژه راه‌آهن اردبیل به صورت مطلوب در حال اجرا است و تا پایان سال تلاش می شود زیرسازی این پروژه انجام شود.
وی بیان کرد: کل پروژه راه‌آهن نیز اعم از زیرسازی و ریل‌گذاری نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
قلندری بیان کرد: تلاش بر این است تا پایان سال ۱۰۰ کیلومتر از ریل‌گذاری این پروژه نیز انجام و تا پایان دولت راه‌آهن اردبیل - میانه تکمیل شود.
معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در جریان این بازدید ،پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه را یکی از پروژه‌های مهم و برنامه‌ریزی شده جهش تولید در وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد.
 عباس خطیبی افزود: این پروژه با طول ۱۷۵ کیلومتر در بخش‌های مختلف زیرسازی،روسازی و همچنین ایستگاه‌ها در دست اقدام بوده و از اواخر سال گذشته ریل‌گذاری آن آغاز شده است.
وی بیان کرد: امسال هم به صورت کاملا جدی با تجهیز کارگاه و مستقر شدن پیمانکار،اقدامات ریل‌گذاری در حال اجرا بوده که تا به امروز ۲۷ کیلومتر از مسیر از سمت اردبیل ریل‌گذاری شده  است.
خطیبی با اشاره به برنامه ریزی شرکت توسعه زیرساخت  و پیمانکاران برای رسیدن به خودکفایی در زمینه ادوات و تجهیزات گفت: در این خصوص تلاش شده با مشابه‌سازی تجهیزات ریل‌گذاری ، این اقدام به صورت مکانیزه انجام شود.
وی با اشاره به ساخت دستگاه مکانیزه ریل‌گذاری توسط  مهندسان ایرانی و شرکت پیمانکار با همکاری شرکت دانش‌بنیان از در حال تست بودن این دستگاه خبر داد و افزود: این دستگاه در ارزبری کشور صرفه‌جویی کرده و پنج میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه لازم است.
عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده است.
در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.
حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن‌آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.
انتهای پیام/

پژوهشیار