معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مطرح کرد:

نظارت جدی بر تولید و توزیع ماسک استاندارد در آذربایجان شرقی

1399/07/09 - 20:02 - کد خبر: 28083
جلسه

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی بر نظارت جدی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر تولید ماسک استاندارد تأکید کرد و گفت: در شرایط فعلی، دسترسی مردم به ماسک استاندارد فوق‌العاده مهم است و دستگاه‌های مسئول باید امکان این کار را فراهم کنند.

به گزارش نصر، علی جهانگیری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، نظارت بر کیفیت محصولات تولیدی را وظیفه اصلی دستگاه‌های دولتی برشمرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی باید از تولید و توزیع تولیدات بی‌کیفیت جلوگیری کنند.
وی با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مسئول نظارت بر تولید ماسک استاندارد هستند، افزود: تولید ماسک که یک کالای بهداشتی و سلامت‌محور است، باید با مجوز انجام شود و تولید ماسک بدون گواهی فنی تخلف است.
وی هم‌چنین بر سامان‌دهی توزیع ماسک در بازار تأکید کرد و گفت: داروخانه‌ها، فروشگاه‌های مواد بهداشتی و شوینده، سوپرمارکت‌ها و واحدهای دارای مجوز، مجاز به فروش ماسک هستند و واحدهای دیگر حق توزیع ماسک را ندارند.
چهانگیری هم‌چنین بر احساس مسئولیت اصناف و فروشندگان نسبت به تهیه ماسک استاندارد تأکید کرد و گفت: فروشندگان باید ماسک را از تولیدکنندگان مجاز تهیه کنند و در صورت توزیع ماسک غیراستاندارد، مسئولیت بر عهده فروشنده است.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه موضوعاتی از قبیل نرخ‌گذاری اماکن ورزشی، طرح توزیع سهمیه شکر، مصوبات کمیته فنی درخصوص تولید و توزیع ماسک، روند توزیع اقلام مورد نیاز برای نذورات و روند تولید و توزیع گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/

پژوهشیار