خبر/

علت تعطیلی دانشکده‌ی فرش هریس چیست؟

1399/07/09 - 10:44 - کد خبر: 28033
دانشکده‌ فرش هریس

نصر: معاون دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز، علت تعطیلی دانشکده‌ی فرش هریس را تشریح کرد.

به گزارش نصر، عبداله میرزایی در گفت‌وگویی با بیان اینکه دانشکده فرش هریس از سال ۸۴ با پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی آغاز به کار کرد، گفت: مقطع کارشناسی رشته فرش نیز در این دانشکده ایجاد شد.
وی با تشریح علل تعطیلی این دانشکده، اضافه کرد: در طول حدود شش سال فعالیت دانشکده فرش هریس، دانشجویانی از استان‌های سراسر کشور مانند کرمان، اهواز و خراسان جنوبی داشتیم، اما مشکلاتی مانند نبود امکانات خدماتی و رفاهی کافی در این شهر برای پذیرش دانشجویان غیر بومی، وجود داشت.
وی ادامه داد: مواجه شدن دانشجویان با مشکلاتی مانند تردد با تاکسی و نبود مهمانپذیر، اقامتگاه و هتل در شهر باعث شد تا دانشجویان به دنبال جابه‌جایی و انتقال به شهرهای دیگر باشند.
میرزایی، خالی بودن ظرفیت صندلی‌های دانشگاه‌ها در مراکز استان‌ها را از دیگر علل تعطیلی دانشکده‌ی فرش هریس عنوان کرد و گفت: توسعه‌ی رشته فرش و وجود این رشته در بسیاری از استان‌ها باعث شده است که مراکز استان‌ها در اولویت انتخاب دانشجویان قرار بگیرند.
وی، عدم استقبال دانشجویان بومی از رشته فرش در دانشکده هریس را از دیگر علل نیمه تعطیل بودن این دانشکده دانست و خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته، بارها برای پذیرش دانشجویان بومی در این دانشکده فراخوان داده‌ایم که متاسفانه با عدم استقبال بومیان مواجه شده است.
وی در خاتمه متذکر شد: این دانشکده نیمه تعطیل بوده و هنوز هم آماده‌ی پذیرش دانشجویان بومی هستیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار