گزارشی اختصاصی نصر/

تبریز میزبان اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان ایران

1399/07/09 - 07:51 - کد خبر: 28013
تیراندازی با کمان

نصر: دومین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی تیراندازی با کمان ریکرو ایران به میزبانی تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، در دومین  مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی تیراندازی باکمان ایران که به  میزبانی تبریز و در محل استادیوم دانشگاه تبری درحال برگزاری می باشد، ورزشکاران برای آماده سازی جهت اعزام به مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک به تمرین پرداختند.

کاظم قبادی، رئیس هیئت تیراندازی با کمان آذربایجان شرقی، درحاشیه این اردو و در خصوص کسب مقام اول هیئت های تیراندازی با کمان کشورگفت: در ارزیابی عملکرد هیئت های استانی که توسط فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، آذربایجان شرقی موفق شد رتبه  اول را کسب کند و بالاتر از استان  های چهارمحال بختیاری، البرز، تهران و اصفهان قرار گیرد.

این  عنوان در سایه تلاش تمامی مجموعه این هیئت  که شبانه روزی در حال تلاش بودند، کسب وهمدل وهماهنگ عمل شد تا به اهدافی که ازمدت ها پیش تعیین شده بود، برسیم.

رئیس هیئت تیراندازی با کمان  استان، در مورد میزبانی از اردوی تیم ملی عنوان کرد: این اردو دومین مرحله  آماده سازی تیم ملی تیراندازی با  کمان ریکرو ایران است که مرحله اول این اردو در کیش برگزار شد و درخواست میزبانی دور سوم اردوی تیم  ملی ریکرو وکامپوند را در شهرستان  مراغه ارائه  کرده ایم ومنتظر تصمیم فدراسیون هستیم. هدف از درخواست میزبانی از اردوی تیم ملی این بود که تیم ملی درهرشهری که اردو برگزار می  کند، برخی مزایا و منافعی برای آن شهر خواهد  داشت.

به  عنوان  مثال؛ در این  اردو، هفت نفر خارج از اعضای تیم ملی، از ورزشکاران بومی استان در کنار تیم مشغول تمرین می باشند و انگیزه مضاعف کسب می کنند. همچنین  در بحث مربی گری، باید  در بدنه  تیم ملی نفراتی داشته باشیم  که به  همین  منظور آقای بابک مصباح به عنوان مربی برتر استان به اردومعرفی شده است و با دانش افزایی می تواند در آینده به  کادر فنی تیم  ملی اضافه شود.

عرفان ارژنگی پور، از تیراندازان بومی استان که در این اردو حضور داشت، گفت: سه سال  است که در تیم ملی فعالیت  می کنم  و سعی خواهیم کرد در کنار تیم  ملی بهترین نتایج را کسب کنیم و ضمن درخشش در مسابقات پیش رو، سهمیه المپیک را کسب کنیم.

یکی از شانس هایی که بواسطه میزبانی از این اردو کسب کرده ایم، این بود که با توجه به  بیماری کرونا ورزشکاران آن طور که باید در رقابت های اخیر دیده نشده اند و اکنون حضور در کنار تیم ملی باعث می شود تا توانایی ها بازیکنان دیده شود و زیر نظر مربی تیم ملی تمرین کنیم که باعث افزایش انگیزه ورزشکاران می شود.

پارمیدا  قاسمی، دارنده مدال برنز تیمی مسابقات ارتش های جهان و مدال طلای کشور های اسلامی در خصوص نحوه میزبانی تبریز گفت: اردوی بسیار با کیفیتی در تبریز برگزار شد و می توان گفت  یکی از بهترین اردوهایی بوده که تا به حال حضورداشته ایم و مسلما اگر اردوهای آماده سازی صورت نگیرد، آمادگی های لازم به صورت انفرادی کسب نخواهد شد و چون زیر نظر سرمربی تیم ملی تمرین می شود، قطعا کیفیت تیراندازان ارتقا خواهد یافت.

در پایان، امین پیرعلی، که از سال 93 عضو تیم  ملی ایران است و عناوین مختلفی در رده های ملی و جهانی در کارنامه دارد، گفت: خوشبختانه تیم  ملی ایران یک سهمیه المپیک را کسب کرده است  و امیدواریم برای مسابقات سال آینده پاریس که آخرین مرحله و شانس برای کسب سهمیه المپیک می باشد، بتوانیم سهمیه تیمی را نیز کسب کنیم تا با نفرات کامل در المپیک حضور داشته باشیم. بعد از هفت ماه که اردو نداشتیم، کم کم آمادگی های لازم را کسب می کنیم وامیدواریم با  همبستگی وهمدلی کامل در مسابقات شرکت کنیم.

گفتنی است این اردو از پنجم مهر تا شانزدهم مهر به  صورت صبح و عصر در استادیوم دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد و ورزشکاران بعد ازاردو های آماده سازی به مسابقات جهانی چین و فرانسه جهت سهمیه گیری المپیک اعزام  خواهند شد.

همچنین میلاد وزیری، ورزشکار تبریزی تیم ملی ایران، در بخش انفرادی تنها سهمیه المپیک را در این رشته  کسب کرده است و تیم ملی ایران جهت کسب سهمیه تیمی در رقابت ها حضور خواهد داشت.

گزارش از حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/

پژوهشیار