خبر/

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای افتتاح چندین طرح دانش بنیان وارد زنجان شد

1399/07/08 - 11:23 - کد خبر: 27964
سورنا ستاری

نصر: سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای بازدید و افتتاح چندین طرح دانش بنیان روز سه‌شنبه وارد زنجان شد.

به گزارش نصر، ستاری در بدو ورود به شهرستان خرمدره از ۲ شرکت یاسین شیمی ققنوس و شرکت تولیدی محافظ هوشمند بازدید کرد.
شرکت یاسین شیمی ققنوس تولید کننده خمیر شیشه اتومبیل و یک شرکت دانش بنیان بوده که توانسته است تولید این محصول را بومی سازی کند.
این شرکت با مشکل تامین مواد اولیه روبه روست که معاون رییس جمهوری در این بازدید دستور حل آن را صادر کرد.
شرکت تولیدی محافظ هوشمند، دومین شرکتی بود که ستاری از آن بازدید کرد. این شرکت نیز یک شرکت دانش بنیان است که با تولید محصول خود می‌تواند مصرف برق در لوازم صوتی و تصویری را تا ۱۵ درصد کاهش دهد و قیمت این محصول یک پنجم نمونه خارجی آن است.
واحد تولیدی محافظ هوشمند با شیوع کرونا در کنار این تولید خود پالس اکسیمتر نیز تولید می‌کند که کاربرد پزشکی دارد و اکسیژن خون را اندازه گیری می‌کند.
این مجموعه روزانه ۱۰۰ دستگاه پالس اکسیمتر تولید می‌کند.
۲ شرکت مورد بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای واحدهای خود طرح توسعه دارند که ستاری نسبت به تامین تسهیلات ویژه برای آنها قول مساعد داد.
در ادامه سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اولین مرکز نوآوری و ایده پردازی علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و صندوق پژوهش و فناوری ارزش‌آفرین اشراق زنجان با هدف حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان فعال در حوزه سلامت با حضور وی افتتاح شد.
ستاری و هیات همراه در ادامه سفر خود به زنجان از پیشرفت پروژه مجتمع فناوری، پیشرفت پروژه مرکز نوآوری فضای کار مشترک، کارگاه طراحی مهندسی و خدمات نمونه سازی،
و نمایشگاه محصولات فناورانه مرکز رشد بازدید کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار