مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

تردد بیش از ۷۳ هزار دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی

1399/07/08 - 09:52 - کد خبر: 27936
کامیون

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال ۷۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین باری از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده افزود: در این مدت بیش از ۴۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و ۲۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه از مرز جلفا تردد کرده اند.
وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال  تردد کامیون های ایرانی ۲۴ درصد در مرز نوردوز و ۸۸ درصد در مرز جلفا نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، اظهار داشت: در همین مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۴۸۵ هزار و ۳۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی وخروجی از این مرز ۳۱ هزار و ۲۰۰ تن بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۱۷۴ هزار و ۴۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۱۶۸ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.
علیزاده، با اشاره به اینکه میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از مرز نوردوز ۱۶ درصد و میزان صادرات از مرز جلفا ۱۹۸ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافر در این مرزها میزان تردد مسافر ۳۵ هزار و ۳۰۰ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد کاهش داشته است.
آذربایجان شرقی با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.
پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند و با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) هم از طریق پایانه مرزی جلفا ارتباط زمینی امکان پذیر است.
پایانه مرزی جلفا به عنوان قدیمی ترین پایانه مرزی ایران در ۱۳۲ کیلومتری و پایانه مرزی نوردوز در ۱۹۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار