شهردار منطقه ۹ تبریز گفت؛

احداث باند هلیکوپتر در شهرک خاوران تبریز

1399/07/07 - 12:48 - کد خبر: 27907
باند هلیکوپتر

نصر: شهردار منطقه ۹ تبریز گفت: به منظور امداد رسانی سریع و فوری در مواقع بحران، باند هلیکوپتر در شهرک خاوران در کنار ایستگاه آتش نشانی، توسط شهرداری منطقه ۹ احداث شده است.

به گزارش نصر، بهرام نسیانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در کنار ایستگاه آتش نشانی شهرک خاوران، احداث باند هلیکوپتر است که در مواقع ضرورت و بحران، با پوشش سریع و مطلوب حوادث، زمان خدمات رسانی و همچنین امداد و نجات شهروندان در شرق و جنوب شرق تبریز را به حداقل زمان ممکن خواهد رساند.
وی با اشاره به مشخصات فنی این باند اظهار کرد: ابعاد این باند۳۰ *۳۰ متر بوده که برای احداث آن ۱۲۰۰ متر مکعب کرسی چینی، ۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی از جنس پلیمر و فلای‌اش و ۲۰۰ تن آرماتور بندی استفاده شده است.
وی با اشاره به احداث یک باب سالن بحران در این محل، گفت: در راستای تکمیل این سایت، احداث یک باب سالن بحران در کنار ساختمان آتش نشانی و باند هلی کوپتر شهرک خاوران در نظر گرفته شده است که با شروع فصل کاری در سال آینده شاهد آغاز عملیات عمرانی آن خواهیم بود.
نسیانی خاطرنشان کرد: بر اساس کاربری‌های موجود و تدابیر اتخاذ شده، احداث یک باب اورژانس هلال احمر نیز جهت دسترسی به خدمات فوری درمان در این مجموعه پیش بینی شده است.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی تشریح کرد: قطعا با تکمیل این سایت، امداد رسانی در زمان بروز حوادث و بحران از سمت اتوبان‌های شهید کسایی، تبریز - زنجان و تبریز – اهر به سهولت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن میسر خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار