کاظم تیمورزاده:

ناوگان حمل و نقل آذربایجان‌شرقی ۱۱ میلیون تن کالا جابجا کرد

1399/07/06 - 14:11 - کد خبر: 27834
واردات، صادرات، کامیون

نصر: معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۱ میلیون تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل استان جابجا شد.

به گزارش نصر، کاظم تیمورزاده، روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان این که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است، افزود: در این مدت بیش از ۷۷۵ هزار برگ بارنامه صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ بیش از ۹ درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ناوگان حمل و نقل مسافر استان که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا با محدویت ها و ممنوعیت های سفر روبرو شده با رعایت دستورالعمل های بهداشتی یک میلیون و ۳۴۰ هزار مسافر را با حدود ۱۹۵ هزار سفر جابجا کرده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد کاهش داشته است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت دو هزار و ۷۸۹ مورد برخورد با تخلفات اضافه بار انجام شده و ۴۲ هزار و ۵۸۸ برچسب معاینه فنی برای وسائط نقلیه ناوگان عمومی بار و مسافر استان صادر شده است.
تیمورزاده، با اشاره به اینکه تعداد پروانه عبور صادره در شش ماه اول امسال دو هزار و ۵۲۱ مورد است، ادامه داد: هم اکنون ۲۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا،  ۲۴ هزار و ۷۱۴ دستگاه ناوگان باری سنگین و ۳۲ هزار و ۶۶۳ راننده در استان دارای کارت هوشمند هستند.
۱۲۰ شرکت و موسسه مسافربری، ۶۲ شرکت ثبت شده حمل و نقل بین المللی کالا و ۶ شرکت مسافربری برون مرزی در آذربایجان شرقی فعالیت می کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار