رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هشدار داد:

افزایش آمار بیماران کرونا درآذربایجان غربی/ ۳۷۵۰ واحدواکسن توزیع شد

1399/07/06 - 10:26 - کد خبر: 27792
کرونا، ویروس کرونا

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: براساس بررسی های انجام یافته پیش بینی می شود در روزهای آینده تعداد بیماران بستری در استان افزایش یابد.

به گزارش نصر، جواد آقازاده شنبه شب در شصت و نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا درباره سرعت انتشار ویروس کرونا افزود: استان آذربایجان غربی جزو استان‌هایی است که سرعت انتشار ویروس در آن بالا است و ویروس در آن سریع منتشر می‌شود.
وی درباره مرخصی کادر درمان درگیر با کرونا بیان کرد: پس از موج دوم بیماری کرونا، به پنجاه درصد کادر درمان درگیر با کرونا مرخصی ارائه شد تا همکاران بتوانند برای مدتی استراحت کنند اما پس از ۳ روز با افزایش تعداد بیماران در استان، مجبور به درخواست بازگشت همکاران شدیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با هشدار تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های درگیر کرونا گفت: رفتار ویروس رابطه مستقیمی با رفتار افراد دارد. رفتار ویروس نشان می‌دهد که هر زمان پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت نکردیم آمار مبتلایان و بستری‌ها افزایش یافته است.
آقازاده درباره مشارکت بیمارستان‌ها افزود: تمامی بیمارستان‌ها باید در مبارزه با کرونا مشارکت کنند و در صورت نیاز از نظر تجهیزات و بخش‌های مورد نیاز با دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی همکاری لازم را انجام دهند.
وی درباره بازگشت محدودیت‌ها بیان کرد: با توجه به شیوع بالای کووید ۱۹ و آمار فزاینده در استان، پیشنهاد می‌کنیم که محدودیت‌هایی به طور مجدد اعمال شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره واکسن آنفلوانزا گفت: تعداد ۳ هزار و ۷۵۰ واحد واکسن آنفلوانزا برای آذربایجان غربی دریافت شده است که ۲ هزار و ۵۰۰ واحد سه ظرفیتی و یک هزار و ۲۵۰ واحد چهار ظرفیتی است.
آقازاده در خصوص نحوه توزیع واکسن آنفلوانزا افزود: توزیع واکسن آنفلوانزا بر اساس اولویت گروه‌های پرخطر و از طریق مراکز بهداشت انجام می‌گیرد لذا مردم به داروخانه‌ها مراجعه نکنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ی درباره اولویت‌های این واکسن بیان کرد: توزیع واکسن آنفلوانزا در دو اولویت اول و دوم انجام می‌گیرد که افراد شامل اولویت اول به صورت رایگان دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار