خبر/

خرید بلیط هواپیما و پنج نکته ضروری

1399/07/05 - 22:00 - کد خبر: 27766
بلیط هواپیما

نصر: برای خرید بلیط هواپیما باید زیرک باشید.

به گزارش نصر، بنابراعلام فلایتیو، در شرایطی که تعداد خطوط هواپیمایی و واسطه‌گران فروش بلیط هواپیما و آژانس‌های مسافرتی، با چنین سرعت سرسام‌آوری در حال افزایش است، توصیه می‌کنیم علاوه بر اصول اساسی قوانین خرید بلیط هواپیما، به نکات ویژه‌ای که در ادامه توضیح خواهیم داد توجه داشته باشید.


۱. بازه زمانی بلیط هواپیما
از قبل تاریخ سفر خود را مشخص کنید و برای آسودگی در خرید بلیط هواپیما بهتر است سفرتان را با انعطاف‌پذیری بیشتری برنامه‌ریزی کنید.  زمانی که مشغول جستجو برای پیدا کردن مناسب‌ترین قیمت بلیط هواپیما هستید این انعطاف‌پذیری به شما کمک می‌کند با چک کردن بازه‌های زمانی مختلف پروازی را انتخاب کنید که با بودجه شما بیشتر تطابق داشته باشد.
در حال حاضر در دنیا بازارهای آنلاین زیادی وجود دارند که تمامی بلیط‌های هـواپیمایی‌های مختلف را در لحظه نمایش می‌دهند و شما می‌توانید ساعت پروازها، امکانات پرواز و قیمت بلیط هواپیما با کلاس‌های پروازی مختلف را در یکجا ببینید و باهم مقایسه کنید.
برای جستجوی بلیط هواپیما از سایت‌هایی استفاده کنید که تعداد بیشتری از خطوط هواپیمایی و بازه‌های زمانی گسترده‌تری را پوشش می‌دهند.


۲. عوامل تعیین کننده‌ی قیمت بلیط هواپیما
همه‌ی ما می‌دانیم که هزینه‌ی یک پرواز به عوامل مختلفی بستگی دارد که در مجموع این عوامل قیمت نهایی بلیط هواپیما را مشخص می‌کند. هنگام خرید بلیط هواپیما باید به کیفیت پرواز، ساعت پرواز و تعداد توقف آن توجه کنید که در این صورت شما قادر هستید با بررسی این تفاوت‌ها ایده‌آل‌ترین پرواز را انتخاب کنید.
اما یکی از مهم‌ترین عواملی که بر قیمت پروازهای یک مقصد مشخص تاثیرگذار است، فصل گردشگری در مقصد است.
به طور مثال برای خرید بلیط دوبی، شما روزانه به پروازهای متنوعی دسترسی دارید که با توجه به ساعت و کیفیت پرواز، قیمت بلیط‌ها متفاوت هستند. اما مسلما در فصول سرد مثل پاییز و زمستان تفاوت چشم‌گیری در قیمت بلیط ‌ها مشاهده خواهید کرد.
چرا که دوبی سرزمینی کویری است و آب و هوایی گرمسیری دارد که موجب می‌شود در فصل‌های گرم سال، سفر به این منطقه کاهش یابد و در نتیجه قیمت بلیط هواپیما به این مقصد هم کمتر می‌شود.
بنابراین بهترین فصل سفر به دوبی از لحاظ آب و هوا از اواخر پاییز تا اوایل بهار است که به اصطلاح به این فصل "های سیزن" گفته می‌شود. در زمان "های سیزن" شهر یا کشور مقصد، قیمت بلیط هواپیما به مراتب گران‌تر خواهد بود.
در نتیجه توصیه می‌شود قبل از برنامه‌ریزی و خرید بلیط هواپیما، به اطلاعاتی درباره آب و هوا یا عواملی که در مقصد شما باعث افزایش تعداد سفر می‌شود توجه کنید.


۳. توجه به موقعیت مقصد بلیط
بعضی از شهرها دارای دو یا چند فرودگاه هستند. برای خرید بلیط هواپیما از آژانس‌های هواپیمایی یا حتی بازارهای آنلاین، به این نکته توجه کنید که پرواز انتخاب شده در کدامیک از فرودگاه‌های مقصد فرود خواهد آمد. این مسئله در مسیریابی و برنامه‌ریزی سفر تاثیر بسیاری دارد ولی علاوه بر آن در اکثر مواقع در قیمت بلیط هواپیما هم تفاوتی ایجاد خواهد کرد.


۴. امکان استرداد بلیط هواپیما و قوانین کنسلی
قبل از خرید بلیط هواپیما حتما بررسی کنید که امکان استرداد یا کنسلی وجود دارد یا خیر. قوانین سایت‌های مختلف در مواجه با مسئله‌ی کنسلی متفاوت است. پس از کنسلی بلیط در بعضی از سایت‌ها، مبلغ بلیط هواپیما به راحتی با کسر درصد کنسلی به حساب شما باز خواهد گشت.
در هنگام خرید بلیط هواپیما این مسئله که امکان استرداد وجود دارد یا خیر می‌تواند آرامش خاطر یا اطمینانی برای شما ایجاد کند که وقوع اتفاقات احتمالی را پیش‌بینی کنید و نگران از بین رفتن پول خود نباشید.
از هر جایی که قصد خرید بلیط هواپیما را داشته باشید تفاوتی ندارد و فقط کافیست قبل از اقدام به خرید قوانین سایت که شامل قوانین عمومی و ویژه در خرید و استرداد بلیط می‌شود، مطالعه کنید.
در برخی موارد پروازها به دلایل خاصی کنسل می‌شوند که بهتر است در مورد قوانین این مسئله هم اطلاعاتی داشته باشید. بعضی از مارکت پلیس‌های فروش بلیط هواپیما، مسئولیتی در مورد کنسلی پرواز از سمت هواپیمایی بر عهده نمی‌گیرند و در صورت کنسل شدن پرواز شما باید از هواپیمایی مربوطه پیگیری کنید که خب در نتیجه توصیه می‌شود هنگام خرید بلیط هواپیما در صورتی که پرواز مورد نظر خود را پیدا کردید، سری هم به سایت هواپیمایی آن پرواز بزنید و قوانین مربوط به استرداد را در سایت هواپیمایی مورد نظر مطالعه کنید.


۵. انواع بلیط‌های هواپیما
بلیط هواپیما انواع مختلفی دارد که خیلی از مسافران تفاوت آن‌ها را نمی‌دانند و وقتی صحبت به خرید بلیط هواپیما می‌رسد، سردرگم می‌شوند.
از انواع بلیط هواپیما می‌توان به بلیط سیستمی و چارتری اشاره کرد که توجه به تفاوت این دو هنگام انتخاب و خرید بلیط هواپیما بسیار حائز اهمیت است. برای بلیط‌های سیستمی قیمتی ثابت وجود دارد؛ چه بخواهید بلیط را از بازارهای آنلاین خریداری کنید چه از آژانس‌های مسافرتی یا حتی اگر بخواهید از خود ایرلاین بلیط را تهیه کنید هیچ تفاوت قیمتی وجود ندارد.
در این نوع بلیط‌ها در صورت کنسلی مبلغی به عنوان جریمه کسر می‌شود و الباقی به حساب شما برگردانده خواهد شد. همچنین قیمت بلیط‌های سیستمی برای بزرگسالان و کودکان متفاوت است که برای افرادی که با خانواده سفر می‌کنند می‌تواند انتخاب بهتری باشد. بلیط‌های چارتری معمولا نسبت به بلیط‌های سیستمی قیمت مناسب‌تری دارند اما قیمت آن‌ها مدام در حال تغییر است.
با انجام این نکات خرید بلیط هواپیما دیگر یک چالش نیست و به راحتی انجام می‌شود تا قسمتی از لذت سفر شما باشد.
با توجه به اپیدمی کرونا ویروس، پروازها منطبق با مقررات اعلامی وزارت بهداشت است.
انتهای پیام/

پژوهشیار