رئیس کمسیون برنامه و بودجه شورا:

سرنوشت نامعلوم قرارداد اتوبوس‌های جدید شهری

1399/07/05 - 14:56 - کد خبر: 27748
محمدباقر بهشتی

نصر: محمدباقر بهشتی گفت: به تازگی قراردادی با ایران خودرو دیزل برای تولید و خرید 20 دستگاه اتوبوس منعقد شده که امیدواریم این مورد به سرانجام برسد.

به گزارش نصر، محمدباقر بهشتی در گفت‌وگویی در خصوص خریداری اتوبوس‌های شهری توسط شهرداری تبریز اظهار داشت: در سالهای گذشته خرید اتوبوس همواره در بودجه شهرداری در نظر گرفته می‌شد اما چون تولید داخلی و واردات وجود نداشت، اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تبریز اضافه نشده است.
وی با اشاره به قرارداد شهرداری تبریز با ایران خودور دیزل برای تولید اتوبوس‌های شهری گفت: شهرداری اخیرا قراردادی با ایران خودرو دیزل برای تولید و خرید 20 دستگاه اتوبوس منعقد کرده است که امیدواریم این مورد به سرانجام برسد، درسالهای گذشته اگر ناوگان شهری ما نوسازی نشده به این دلیل بود که نه تولید داخل داشتیم و نه مجوز واردات.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در پاسخ به این سوال که چرا قرارداد تعداد اتوبوس‌ها کم است عنوان کرد: مشکل مالی درباره خرید اتوبوس در شهرداری تبریز وجود ندارد اما مساله اینجاست که معلوم نیست این شرکت بتواند حتی این تعداد اتوبوس‌ها را تولید و تحویل دهد چراکه ممکن است بعدا بگویند نتوانستیم اتوبوس‌ها را تولید کنیم.
وی در خصوص فرسودگی اتوبوس‌های شهری تبریز گفت: اتوبوس‌ها دوره استهلاک دارند اما با توجه به مشکلات خرید یا واردات در سالهای گذشته، اتوبوس‌های شهری بازسازی و اشکالات فنی آنها برطرف شده تا مشکلی پیش نیاید.
انتهای پیام/

پژوهشیار