وزارت امور خارجه:

ملت‌های مسئول باید از جهان عاری از تسلیحات اتمی حمایت کنند

1399/07/05 - 13:33 - کد خبر: 27741
وزارت امور خارجه

نصر: وزارت امور خارجه در رشته توییتی نوشت: رژیم اسراییل با ده‌ها کلاهک اتمی‌اش همچنان بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت است و با پشتیبانی ایالات متحده از تبدیل خاورمیانه به یک منطقه عاری از تسلیحات اتمی جلوگیری می‌کند. ملت‌های مسئول باید از یک جهان عاری از تسلیحات اتمی حمایت کنند.

به گزارش نصر، وزارت امور خارجه به مناسبت روز جهانی نابودی تسلیحاتی هسته ای در رشته توییتی نوشت: روز جهانی برچیدن تسلیحات اتمی فرصتی برای جامعه بین‌المللی است تا بار دیگر بر تعهد خود به خلع سلاح اتمی به عنوان یک اولویت تأکید کند. ما به یک جهان صلح‌آمیز و امن که در آن هیچ کشوری تسلیحات کشتار جمعی نداشته باشد، معتقدیم.
در ادامه این توییت آمده است: «روز جهانی نابودی کامل تسلیحات اتمی فرصتی است تا بار دیگر مخالفت کامل خود با تمام انواع تسلیحات کشتار جمعی را ابراز کنیم. متأسفانه، بی‌اعتنایی رژیم ایالات متحده به معاهدات بین‌المللی و برنامه‌های این کشور برای تولید تسلیحات اتمی جدید، جهان را به رقابت تسلیحاتی تازه‌ای نزدیک کرده است.»
وزارت امور خارجه با تاکید بر نقش رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین تهدید منطقه در توییتی تاکید کرد: «در منطقه ما هم، رژیم اسراییل با ده‌ها کلاهک اتمی‌اش همچنان بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت است و با پشتیبانی ایالات متحده از تبدیل خاورمیانه به یک منطقه عاری از تسلیحات اتمی جلوگیری می‌کند. ملت‌های مسئول باید از یک جهان عاری از تسلیحات اتمی حمایت کنند.»
انتهای پیام/

پژوهشیار