فعال حوزه نمایش تبریز؛

حفظ ارزش‌های دفاع مقدس ضامن سعادت ملت ایران است

1399/07/03 - 14:00 - کد خبر: 27649
امیر حجازی

نصر: فعال حوزه نمایش تبریز، دفاع مقدس را مایه افتخار و غرور ملت ایران دانست و بر حفظ و اشاعه ارزش‌ها و آرمان‌های آن تأکید کرد.

به گزارش نصر، امیر حجازی نویسنده و کارگردان برجسته سینما و تئاتر، هشت سال دفاع مقدس را سرمایه‌ای تاریخی برای ملت ایران توصیف کرد و گفت: جنگ تحمیلی و رشادت‌ها و مجاهدت‌های جوانان وطن برای دفاع از کشور اتفاق ساده‌ای نبود و نباید هرگز این منظومه عشق و ایثار به دست فراموشی سپرده شود.
وی که در آیین افتتاح نمایشگاه عکس دفاع مقدس سخن می‌گفت افزود: جنگ تحمیلی در شرایطی رخ داد که انقلاب اسلامی ایران به تازگی پیروز شده بود و کشور تحولات عمیقی را تجربه می‌کرد و حتی نیروهای مسلح نیز نظم لازم خود را باز نیافته بودند در چنین اوضاعی رژیم بعث عراق به کشور ما حمله کرد اما حقیقت این است که عراق تنها بازیگر اسمی قضیه بود و ابرقدرت‌ها و اقمار آن‌ها به دلیل منافع خود، دشمنی با انقلاب ایران را در قالب این جنگ پیاده می‌کردند و بدین گونه‌ی یورش همه‌جانبه‌ای علیه ملت صلح‌جو و نوع‌دوست ایران کردند.
حجازی ادامه داد: اتحاد حول محور ولایت، میهن‌دوستی و پیروی از آموزه‌های دینی ۳ عنصری بود که مردم ایران با اتکا به آن علیه دشمن به پا خاست و نشان داد که حق گرفتنی است و هر وعده الهی قطعاً و حتماً محقق می‌شود.
همدلی، ایثار، شجاعت و ازجان‌گذشتگی عوامل دیگری بود که حجازی از آن‌ها به عنوان رمز پیروزی یک تقابل نابرابر یاد کرد و گفت: آنچه که استقلال آزادی و تمامیت ارضی ایران را در آن برهه حساس حفظ کرد ایمان قلبی به این عوامل تا آخرین قطره خون بود و شاهد این ادعا نیز شهدایی بودند که کتاب سربلندی ملت ایران و با خون خودشان امضا به تقدیم میهن کردند.
مدیر خانه هنرمندان تبریز در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: از دیگر اتفاقات مهم جنگ تحمیلی صداقت و بی‌ریایی همدلی و یک‌صدایی بود و در آن دوره کسی دنبال حزب و یا پست و مقام و منصبی نبود بلکه همه نیروها به دنبال فرصتی برای خدمت بی‌منت به کشور بودند و همه برای اعتلای نظام و کشور کوشش می‌کردند و به نظر بنده این از زیباترین اتفاقات جنگ بود؛ آن شهیدان، سربلند و سبک‌بال پر کشیدند تا این خاک و پرچم باز بماند.
این کارگردان فعال و سرشناس تبریزی دغدغه‌ روایت صحیح و اصولی دفاع مقدس را مسئله‌ای اساسی توصیف کرد و افزود: نسل سوم انقلاب شاهد عینی این حادثه نبوده و حسن و قبح روایت آن به گردن ماست و ما وظیفه داریم تا بدون اغراق و تحریف و با رعایت اصل امانت‌داری حقایق متعالی جنگ را به نسل‌های بعدی منتقل بکنیم تا دست معاندان برای بدعت‌گذاری و تحریف حقایق دفاع مقدس کوتاه گردد.
این هنرمند پیشکسوت تئاتر با بیان اینکه مرور خاطرات هشت سال دفاع مشروع از خاک کشور در عین اینکه باعث غرور هر ایرانی و قاب افتخار کشور است گفت: همیشه افسوس می‌خورم که‌ای کاش این شهدای سرافراز در این دوره حاضر بودند و بار دیگر توفیق آبادانی کشور را می‌یافتند چرا که آنان فارغ از هرگونه دغدغه و یا تزویر و نفع شخصی بودند آنان با خدایشان معامله کرده بودند و می‌دانستند که راه بی‌بازگشتی را انتخاب کرده‌اند.
حجازی در خاتمه با اشاره به وظیفه تک‌تک ایرانیان به حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خود را خادم کوچک کشور در عرصه هنر خواند و اظهار داشت: همیشه بر خود وظیفه دانسته‌ام تا ایستادگی و ایثار را از آن شهدای سرافراز یاد بگیرم و در هر شرایطی به شهادت‌ها و مجاهدت‌های آنان ادای دین کنم و بوسه بر تمثال آنان بزنم چراکه آن‌ها رفتند تا ما بمانیم...
انتهای پیام/

پژوهشیار