استاندار اردبیل؛

انتقال میراث عظیم جنگ به نسل جوان اولویت اساسی عصر حاضر است

1399/07/03 - 12:10 - کد خبر: 27635
اکبر بهنامجو

نصر: استاندار اردبیل گفت: انتقال میراث عظیم جنگ و دفاع مقدس یکی از نیازهای اساسی و ضروری در عصر حاضر است.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو دوم مهر ماه در مراسم بهره‌برداری از باغ موزه دفاع مقدس استان اردبیل اظهار کرد: نقش اردبیل در قرن اخیر در قالب دفاع از مرزهای کشور و در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زبانزد است و این نقش باید در کشور و به درستی احیا و تبیین شود.
وی ساخت باغ موزه دفاع مقدس در اردبیل را نقطه عطف انتقال میراث جنگ و دفاع مقدس به نسل حاضر اعلام و خاطرنشان کرد: دور شدن نسل جوان و نوجوان از آموزه‌های جنگ سبب بیگانه شدن آنان با فرهنگ ایثار و مقاومت خواهد بود و در شرایط فعلی کشور که دشمنان از هر سو سعی در براندازی آن دارند، باید این آموزه‌ها و حس ایثارگری به جوانان القا و تبیین شود.
استاندار اردبیل 8 سال دفاع مقدس را گنجینه ارزشمند ایثار و فداکاری ملت ایران یاد کرد و گفت: نقش اردبیل به عنوان خط شکنان عاشورا در هشت سال جنگ تحمیلی این استان را به یکی از استان شاخص‌ در کشور تبدیل کرده است.
بهنامجو ایجاد چنین مکان‌های فرهنگی را در تحول سیمای ایثار و ارزش‌های دفاع مقدس مهم ارزیابی کرد و افزود: اردبیل با داشتن 3 هزار و 400 شهید، بیش از یک هزار و 700 فرزند شهید، 831 همسر شهید و ... دین خود را به این نظام ادا کرده و باید سرداران و سرافرازان این دیار در کشور شناخته شود.
وی به مراحل اجرایی این سایت موزه در اردبیل اشاره و تصریح کرد: باغ موزه دفاع مقدس استان اردبیل در 8 هکتار و با اعتبار بیش از 20 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده که فاز دوم این موزه نیز در سال آینده با 25 میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.
استاندار اردبیل ادامه داد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل با دارا بودن سینمای دفاع مقدس، گالری دائمی و موقت، سکوی روایت‌گری و تالارها و کتابخانه‌های تخصصی نگینی درخشان در استان و منطقه خواهد بود و نقش محوری را در اشاعه ارزش ها بر عهده خواهد داشت.
انتهای پیام/

پژوهشیار