معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی؛

آذربایجان‌غربی در شرایط سخت کرونایی قرار گرفته است

1399/07/02 - 17:23 - کد خبر: 27594
علی مصطفوی

نصر: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا در استان گفت: تا اوایل شهریور، شرایط خوبی داشتیم ولی پس از آن، در شرایط بسیار سختی قرار گرفته ایم.

به گزارش نصر، علی مصطفوی روز چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان غربی افزود: متأسفانه بیماری کرونا در بین مردم عادی انگاری شده که با ادامه این روند و با توجه به این که در فصل پاییز به سر می‌بریم بر اساس پیش‌بینی کارشناسان در شرایط سخت‌تری نسبت به گذشته قرار خواهیم گرفت.
وی با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی به ویژه ارومیه بیان کرد: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی از سوی مردم با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد و باید دیگر بیمارستان‌ها و نقاهت‌گاه‌ها را درگیر این موضوع کنیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با هشدار در مورد احتمال درگیری با بیماری آنفلوانزا و کرونا به صورت همزمان در استان اضافه کرد: واکسن آنفلوانزا همه ساله برای افرادی که نیازمند بوده‌اند، تأمین شده و امسال نیز تأمین خواهد شد.
مصطفوی گفت: از عموم انتظار می‌رود نسبت به اقدامات سودجویان آگاهی کامل داشته باشند و دستگاه‌ها و مسوولان نیز باید با چنین افرادی برخورد کنند.
وی با اشاره به تقارن هفته دولت با ایام محرم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مدت، اظهار داشت: به جهت اجرای طرح تحول نظام سلامت توانستیم بهتر از بسیاری از کشورهای پیشرفته این بیماری را با وجود تحریم، مدیریت کرده و تبدیل به ۱۰ کشور اول دنیا در بهبود یافتگان بیماری کرونا شویم.
وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس افزود: اتحاد و همدلی رزمندگان و ملت ایران اسلامی در مقابل ابرقدرت‌های جهان، وحدت و ایستادگی‌مان را به جهانیان اثبات کرد.
بنا به این گزارش، آذربایجان غربی از اواخر هفته گذشته شاهد تشدید شیوع بیماری کرونا بوده و به جمع استان های با وضعیت قرمز پیوسته است.
انتهای پیام/

پژوهشیار