مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل؛

دو هزار و ۱۰۰ نیروی شغل اولی در استان اردبیل جذب می‌شوند

1399/07/02 - 15:34 - کد خبر: 27590
کار، اشتغال زایی، اشتغال

نصر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اعلام کرد: دو هزار و ۱۰۰ نفر نیروی شغل اولی از طریق طرح یارانه دستمزد در این استان جذب شده و مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش نصر، قاسم رحیمی روز چهارشنبه جذب این تعداد نیروی کار در قالب طرح یارانه دستمزد گفت: بر اساس این طرح، کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی که نیروی کار جدید دیپلم بویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شغل اولی را جذب کنند، ۳۰ درصد حداقل مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به تداوم پرداخت این یارانه به مدت ۱۲ ماه افزود: نیروی کار جذب شده نباید بیشتر از ۶ ماه بیمه در ۲ سال گذشته داشته باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: هر کارفرما تا ۵۰ درصد نیروهای بیمه شده فعلی خود می‌تواند در این طرح به جذب نیرو بپردازد.
وی ادامه داد: کارگاه‌های تازه راه‌اندازی شده می‌توانند ۵۰ درصد نیروی کار شغل اولی مورد نیاز خود را در قالب طرح یارانه دستمزد جذب و به کارگیری کنند.
رحیمی همچنین گفت: این طرح نوعی مشوق به کارفرمایان است که اعتبار آن از محل منابع پیش‌بینی شده اشتغال در قانون بودجه سنواتی، کمک‌های مردمی و منابع ناشی از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.
وی افزود: واحدهای آسیب‌دیده از کرونا، شرکت‌های تعاونی، کارگاه‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها با معرفی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، کارگاه‌های دارای نشان سبز از سازمان محیط زیست، کارگاه‌های دارای نشان اقتصاد مقاومتی از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگاه‌های برگزیده در جشنواره‌های ملی سالانه کارآفرینی و تعاونی در اولویت پرداخت یارانه دستمزد قرار دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: کارفرمایان و افراد جویای کار واجد شرایط برای اطلاع از جزییات و نام‌نویسی در این طرح به سامانه pyd.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار