رئیس شورای اسلامی شهر تبریز خبر داد:

احداث بیش از ۲۴ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در دورنمای شهرک خاوران

1399/07/01 - 15:45 - کد خبر: 27522
شهرام دبیری

نصر: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با اشاره به پویایی پروژه‌های عمرانی در بزرگترین شهرک نوپا و مسکونی شرق تبریز، اجرای پروژه کریدور شمال – جنوب شهرک خاوران، احداث ساختمان آتش نشانی و باند هلی کوپتر را از جمله پروژه‌های زیرساختی و اساسی برای این شهرک دانست.

به گزارش نصر،  شهرام دبیری با حضور در محل اجرای چندین پروژه  عمرانی شهرک خاوران  همچون کریدور شمال – جنوب شهرک خاوران و سایت مدیریت بحران از جمله ساختمان آتش نشانی و باند هلی کوپتر این شهرک، از روند پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بازدید کرد.
او  بر اتخاذ تدابیر لازم جهت رفاه و آسایش بیش از پیش شهروندان در آتیه این شهرک تأکید کرد و افزود: توجه به حمل و نقل عمومی پاک و انسان محور و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در این راستا باید در کنار احداث شریان‌ها و مسیرهای ارتباطی خودرو محور این شهرک، مورد توجه واقع شود.  
در ادامه  این بازدید بهرام نسیانی شهردار منطقه ۹ تبریز با تشریح مجموعه اقدامات اجرا شده در این پروژه ها اظهار داشت: با تلاش کارشناسان حوزه عمرانی و عوامل ذیربط، در ماه‌های آتی حدود ۵ /۲ کیلومتر از کریدور شمال- جنوب این شهرک مورد بهره برداری قرار می گیرد.
شهردار منطقه ۹ افزود: بر اساس سند توسعه حمل و نقل پاک و در راستای سیاست های مدیریت شهری درخصوص ایجاد زیرساخت های لازم برای ترغیب شهروندان جهت استفاده از حمل و نقل پاک،   ۲۴/۴ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در دورنمای این شهرک احداث خواهد شد که در فاز نخست اجرای این طرح تاکنون، ۵/۲ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری در محورهای اصلی این شهرک احداث و بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
نسیانی با اشاره به تمهیدات لازم در خصوص ایمنی دوچرخه سواران در مسیرهای مذکور تصریح کرد: با اجرای مسیرهای ویژه دوچرخه سواری شهرک خاوران، یکی از کاملترین شبکه های ارتباطی و انسان محور در بخش حمل و نقل پاک در کلانشهر تبریز محقق خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار