نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

باید از جوانان دوران دفاع مقدس الگوسازی شود

1399/07/01 - 13:16 - کد خبر: 27500
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که جوانان نقش اصلی دوران دفاع مقدس را برعده داشتند، گفت: نباید این جوانان که حتی شناسنامه خود را دستکاری می‌کردند تا به جبهه بروند را فراموش کنیم، ما باید از این جوانان الگوسازی کنیم.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، اظهار کرد: آنچه که باید در هفته دفاع مقدس یاد کنیم نقش فرماندهی ولی فقیه در قلب حماسه‌ها، پیروزی‌ها و همان شعار "ما قوی هستیم" است. نقش ولی فقیه در پیروزی‌های دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بود.
وی با بیان این‌که وقتی از پیروزی در دفاع مقدس حرف می‌زنیم، باید از قدرت وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی و مقابله با تهدیدها را مدنظر قرار دهیم، گفت: آنچه که باعث پیروزی در دفاع مقدس شد وحدت و همدلی دلاورمردان در دفاع مقدس است. سپاهیان غیرتمند، ارتشیان فداکار و بسیجیان جان بر کف همه و همه دست به دست هم دادند تا دفاع ما به پیروزی برسد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه دشمن آغازگر جنگ بود، بیان کرد: ما در این جنگ توانستیم دشمن را از خاکمان بیرون کنیم و نگذاریم دشمن به اهداف خودش برسد. وقتی از دفاع مقدس صحبت می‌کنیم باید تبیین اثر بخشی دفاع مقدس بر موج بیداری اسلامی را مطرح کنیم و جبهه مقاومت که بر اساس دفاع مقدس ما ایجاد شده است.
وی با گرامیداشت یاد سپهبد سردار قاسم سلیمانی، تاکید کرد: آغاز موج بیداری اسلامی به واسطه مدافعین حرم و سردار سلیمانی بود و همین موضوع نیز برخواسته از دفاع مقدس ماست. وقتی از دفاع مقدس سخن می‌گوییم نباید نقش و هوشیاری گروه‌های مردمی و به ویژه جوانان را از یاد ببریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که هفته دفاع مقدس تنها برای اجرای برنامه‌های نمادین نیست، یادآور شد: باید این هفته مقدمه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد و نسل‌های جدید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند. هفته دفاع مقدس بهانه‌ای است تا فداکاری روحانیت در جبهه‌ها را یادآوری کنیم؛ روحانیتی که نزدیک به پنج هزار شهید داده است.
به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، وی در پایان با اشاره به نقش بانوان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس باید یادآور نقش شیرزنان و تاریخ سازان و مادران ما در دوران دفاع مقدس باشد، چه در پشت جبهه که نقش جمع آوری کمک‌های مردمی را داشتند و چه حتی در جبهه‌های جنگ که فداکاری می‌کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار