مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان؛

۱۲۳ مورد از تخلفات حمل و نقل جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی رسیدگی شد

1399/07/01 - 11:17 - کد خبر: 27487
واردات، صادرات، کامیون

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به نظارت دقیق این مجموعه بر حمل و نقل گفت: در نیمه نخست امسال بر ۱۲۳ مورد از تخلفات حمل و نقل جاده‌ای استان رسیدگی شد.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده، روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: این تخلفات در کمیسیون های رسیدگی به تخلفات حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان رسیدگی و احکام لازم صادر شد.
وی اظهار داشت: در این مدت در قالب ۶ جلسه کمیسیون ماده ۱۱ (رسیدگی به تخلفات رانندگان) به ۴۹ پرونده و در ۷ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ به ۵۴ تخلف موسسات و شرکت های حمل و نقل بار و مسافر رسیدگی شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: احکام صادره کمیسیون های رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت های حمل و نقل بار و مسافر ۵ مورد تذکر کتبی، ۳ مورد لغو خدمات شرکت یا موسسه و جریمه نقدی است.
علیزاده، ادامه داد: مهم ترین موارد تخلف رسیدگی شده مربوط به فقدان تجهیزات ایمنی خودرو، اضافه تناژ، حمل بار تجاری در اتوبوس، شکوائیه راننده، تخلف در حمل محموله ترافیکی و فقدان بارنامه است.
وی یادآوری کرد: فعالیت این کمیسیون ها در راستای سالم سازی چرخه حمل و نقل، ارتقای کیفیت ارائه خدمات حمل و نقل کالا و مسافر و ارتقای ایمنی تردد ناوگان حمل و نقل عمومی است.
در آذربایجان شرقی ۲۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافری، ۶۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا، ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی و ۵ مرکز معاینه خودروهای سنگین با ۶ خط کنترل فعالیت می کنند.
ناوگان حمل و نقل باری استان دارای ۴۳ هزار و ۸۴۲ خودرو با میانگین متوسط ۱۷ سال است.
در این استان ۹۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس سواری در امر جابجایی مسافر فعالیت می کنند که از این تعداد ۶۲۴ دستگاه اتوبوس است.
انتهای پیام/

پژوهشیار