رئیس دانشگاه تبریز؛

اعمال و رفتارمان را باید بر اساس رفتار شهدا بسنجیم

1399/06/31 - 16:52 - کد خبر: 27445
میررضا مجیدی

نصر: رئیس دانشگاه تبریز گفت: اعمال و رفتارمان را باید بر اساس رفتار شهدا بسنجیم و ببینیم چقدر توانسته ایم شبیه شهدا باشیم.

به گزارش نصر، میررضا مجیدی روز دوشنبه در آئین گرامیداشت و تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانشگاه تبریز که در اولین روز از هفته دفاع مقدس در تالار شهریار این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: امام علی (ع) در خطبه ای می‌فرمایند«جهاد دری از درهای بهشت است که به روی اولیا باز می‌شود» شاید کسانی بگویند که می‌شود از طریق تدریس، انجام کارهای نیک و... نیز وارد بهشت شد اما باید بدانیم کسانی که لباس جهاد را می‌پوشند، هرگز لباس ذلت بر تن نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس برای همه ما افتخار است، ادامه داد:  همه‌ی ایرانیان به این جنگ افتخار می‌کنند و حتی افرادی که با ما مشکل دارند و خارج نشینان نیز بخاطر ندادن یک وجب خاک در این جنگ افتخار می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: بنده در سال ۶۰ در عملیات ثامن الائمه حضور داشتم و آرپی جی زن بودم اما باید ببینیم  در طول این۳۹سال قبل آیا توانسته ام آنطور که باید باشم؟
رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به جایگاه بلند شهید دکتر چمران، متذکر شد: من در هفته دولت از شهید رجایی به عنوان الگوی کارکنان نام بردم و اکنون نیز از شهید دکتر چمران به عنوان الگو برای اساتید نام می برم. شهیدی که امام خمینی(ره) پیام مهمی را بعد از شهادتش صادر کردند و او را هنرمندی نامیدند که نیروهای بسیار زیادی تربیت کرده بود.
مجیدی در پایان صحبت های خود اظهار کرد: ما باید اعمال و رفتار خود را با شهدایی چون باکری، سلمانی، سلیمی و ... که همگی فارغ التحصیل دانشگاه تبریز هستند، بسنجیم و بنگریم که تا چه حد توانسته ایم بر مبنای اصول و عقاید شهدا حرکت کنیم و ببینیم چقدر شبیه آن ها هستیم.
گفتنی است در پایان این مراسم از 34 نفر از رزمندگان دانشگاه تبریز تجلیل به عمل آمد و تعدادی از این رزمندگان به خاطره گویی از دوران حضورشان در دفاع مقدس پرداختند.
انتهای پیام/

پژوهشیار