فرماندار اسکو:

شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکو افتتاح می‌شود

1399/06/31 - 16:03 - کد خبر: 27441
بابک رضی منش

نصر: فرماندار شهرستان اسکو خبر داد: شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکو با حضور مسئولان کشوری و استانی روز جمعه افتتاح می‌شود.

به گزارش نصر، بابک رضی منش با اشاره به افتتاح شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکو اظهار کرد: خوشبختانه به دلیل شرایط ایده ال این شهرک، از اولین دقایق شروع فرایند واگذاری با استقبال بی نظیر سرمایه گذاران مواجه هستیم و تاکنون تعداد قابل توجهی از قطعات این شهرک در زون های مختلف به سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار شده است.
وی افزود: شهرک صنعتی اسکو در فاز اول ۵۷ هکتار، دارای ۲۴۵ قطعه و ۷ زون شامل صنایع فلزی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع کانی غیرفلزی، صنایع نساجی و پوشاک، صنایع سلولزی و صنایع برق و مجتمع واحدهای دانش بنیان و واحدهای فناور بوده که عملیات آماده سازی در حال اتمام است و در روزهای آتی توسط مقام‌های کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.
فرماندار شهرستان اسکو از کلنگ زنی فاز دوم این شهرک به مساحت ۸۴ هکتار و همچنین کلنگ‌زنی ۲ واحد تولیدی همزمان با افتتاح فاز اول شهرک خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۱۴۰۰ کار عملیات اجرایی فاز دوم شهرک نیز به پایان برسد.
رضی منش ادامه داد: موقعیت بسیار مناسب شهرک صنعتی اسکو، آب و هوای مطلوب و استقرار صنایع پاک، این شهرک را به شهرکی نمونه و الگو از نظر صنایع ایجاد شده در سطح استان بدل کرده است.
وی ادامه داد: شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکو به عنوان شهرک سبز و فاقد واحد آلاینده در دل دامنه زیبای سهند، نگین شهرک‌های استان است.
وی، شهرک صنعتی اسکو را فرصتی مناسب برای جذب سرمایه و ایجاد اشتغال در شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد با وارد شدن شهرک صنعتی اسکو به چرخه تولید و اشتغال شاهد رونق اقتصادی در بخش‌های مختلف شهرستان و همچنین اشتغال جوانان باشیم.
به گزارش ایسنا، فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به ظرفیت بسیار بالای شهرستان در بخش کشاورزی، تولیدات دامی، این شهرستان را قطب تولید ۵ محصول گردو، پسته، بادام، گل محمدی، کلزا برشمرد و گفت: یکی از مزیت‌های نسبی این شهرک امکان ایجاد صنایع فرآوری، بسته بندی و سورتینگ محصولات کشاورزی و دامی است.
وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی شهرک صنعتی اسکو شاهد فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در محصولات و گامی بلند در جهت جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و دامی باشیم.
به نقل از روبط عمومی فرمانداری شهرستان اسکو، رضی منش با بیان اینکه ظرفیت صنایع دستی، تولید انواع پارچه، پتو و پوشاک و محصولات ابریشمی و پارچه‌های حریر به خصوص روسری کلاقه ای در این شهرستان شهرت جهانی دارد، افزود: این شهرک فرصتی برای توسعه و ایجاد ارزش افزوده در این محصولات را ایجاد خواهد نمود.
فرماندار شهرستان اسکو، شهرک صنعتی اسکو را ظرفیتی بی نظیر برای سرمایه گذاری در ایده‌های خاص، صنایع و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، مجتمع‌های واحدهای فناور و مراکز رشد دانسته و بیان کرد: این شهرک با وسعتی کافی برای سرمایه گذاری‌های کلان، با تعداد ۸۳ قطعه زمین و ۱۱.۵ درصد مساحت کل، بستری مناسب را برای سرمایه گذاری بر روی ایده‌های خاص و صنایع پیشرفته و شرکت‌های دانش بنیان فراهم کرده است.
رضی منش، یکی از ویژگی‌های شهرک صنعتی اسکو را زمین مناسب از حیث ژئوتکنیک و همچنین دوری از گسل‌های فعال و غیر فعال و داشتن فاصله مناسب از آنها عنوان کرد و گفت: شهرک‌های صنعتی به دلیل وجود کارخانه‌ها و کارگاه‌ها جزو مراکز حساس و داری درجه اهمیت بسیار زیاد طبقه بندی می‌شوند و داشتن توانایی مقابله با مخاطرات طبیعی یک ویژگی بسیار مهم این شهرک است.
انتهای پیام/

پژوهشیار