فرماندار هوراند؛

رانش زمین در روستای کرکسر روی نداده است

1399/06/31 - 14:06 - کد خبر: 27436
روستا

نصر: فرماندار هوراند گفت: رانش زمین در روستای کرکسر این شهرستان روی نداده و هیچ‌گونه تخریبی در ساختمان‌های این روستا اتفاق نیفتاده است.

به گزارش نصر، زین العابدین مردانیان، روز دوشنبه در گفت و گویی خبر داد: پس از شنیدن خبر رانش زمین در روستای «کرکسر» علاوه بر پیگیری از طریق تلفن، به سرعت به این روستا اعزام شدیم و هیچ گونه رانش زمینی را مشاهده نکردیم.
وی با بیان اینکه ساختمان های این روستا بر روی لایه لغزشی ساخته شده اند  و هر لحظه احتمال ریزش دارند، اظهار داشت: ساختمان های این روستا از نوع گلی و خشتی بوده و قابل سکونت نیستند.
فرماندار هوراند گفت: برای رفع خطر رانش زمین و ایمن سازی ساختمان های روستا، زمین جدیدی برای جابجایی ساکنان این روستا مشخص، کارهای مربوط به تسطیح و آماده سازی زمین انجام و زیرساخت های لازم مانند آب، برق و راه در محل جدید فراهم شده است.
مردانیان، با اشاره به اینکه هم اکنون در محل جدید، زمین ۴۱ واحد قطعه بندی و به ساکنان روستا واگذار شده، ولی روستاییان رغبتی به جابجایی به محل جدید ندارند، ادامه داد: براساس شمارشی که ۳ سال گذشته در این روستا از سوی فرمانداری انجام شد، حدود ۱۳ خانوار به صورت دایمی در آن سکونت دارند که با اضافه شدن ساکنان فصلی این تعداد به ۲۵ خانوار می رسد.
وی یادآوری کرد: بنیاد مسکن نیز برای جابجایی ساکنان این روستا به ۲۰ خانوار وام بهسازی و نوسازی پرداخت کرده، ولی با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی این میزان وام جوابگو نبوده و تلاش می شود مبلغ وام آن ها افزایش یابد.
روستای کوهستانی کرکسر با حدود ۲۰ خانوار و ۶۰ نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شهرستان هوراند واقع است. 
شهرستان هوراند با حدود ۲۲ هزار نفر جمعیت  در فاصله  ۱۷۰ کیلومتری منتهی علیه شمال شرقی مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
امروز در فضای مجازی آذربایجان شرقی، تصاویری که گفته می شد مربوط به رانش زمین در روستای «کرکسر» شهرستان هوراند است، بازنشر و دست به دست شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار