معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی؛

بهره‌برداری از آبرسانی به ۳۳ روستای آذربایجان‌شرقی آغاز شد

1399/06/30 - 14:03 - کد خبر: 27356
آبرسانی

نصر: طرح آبرسانی به ۳۳ روستای آذربایجان‌شرقی همزمان با سراسر کشور و با دستور وزیر نیرو، به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نصر، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از این طرح در مجتمع آبرسانی سراجوی غربی مراغه افزود: با وجود شرایط نامساعد اقتصادی و تحریم های ظالمانه، دستگاه های اجرایی و دولت تدبیر و امید در مسیر خدمت رسانی و اجرای طرح های عمرانی از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
جواد رحمتی افزود: دولت تدبیر و امید با کمترین درآمدهای نفتی و پرداخت هزاران میلیارد تومان یارانه، در اجرا و تکمیل طرح های عمرانی و خدماتی در سراسر کشور عزمی راسخ دارد.
وی اضافه کرد: هم اکنون تلاش دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، وادار کردن کشورمان به سازش در وضعیت سخت کنونی اقتصادی است که این امر با تلاش مسوولان خدوم و جوانان این مرز و بوم همانند هشت سال دفاع مقدس شکست خواهد خورد.
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم ها گفت: متاسفانه عده ای باور ندارند که کشور با اوج تحریم ها، قطع درآمدهای نفتی و تحریم های صادراتی، چگونه با تلاش دولت تدبیر و امید اداره می شود.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: اداره کشور توسط دولت کنونی با دست خالی و بدون درآمدهای حاصل از فروش چندین میلیون بشکه نفت،  شبیه به معجزه است.
وی با بیان اینکه سنجش عملکرد مسوولان باید با انصاف و تقوا همراه باشد ادامه داد: تخریب شخصیت روسای جمهور قبلی و فعلی از سوی برخی افراد و رسانه ها، امری پسندیده و صحیح نیست.
وی اضافه کرد: طرح و اقداماتی که در وضعیت فعلی توسط دستگاه های اجرایی و دولت از جمله طرح های آبرسانی انجام می شود، قابل تقدیر و تجلیل است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز در این مراسم افزود: تلاش دستگاه های اجرایی، کاهش مشکلات و رفع محرومیت ها در مناطق مختلف است و  در این راستا، طرح آبرسانی به ۳۳ روستا در ۱۴ شهرستان این استان به بهره برداری رسیده است.
علیرضا ایمانلو ادامه داد: برای اجرای این طرح ها، حدود ۲۴ میلیارد تومان هزینه شده و زمینه بهره مندی ۶ هزار خانوار و جمعیتی حدود ۲۰ هزار نفری را در مناطق روستایی فراهم ساخته است.
وی اضافه کرد: همچنین مجتمع آبرسانی سراجوی غربی مراغه نیز با حدود ۹ میلیارد تومان اعتبار و پوشش جمعیتی پنج هزار نفری از پنج روستای این شهرستان به بهره برداری رسید.
ایمانلو افزود: در حال حاضر هشت طرح آبرسانی در مناطق مختلف روستایی و شهری مراغه با بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۸۳ درصد از جمعیت شهرستان ها و ۹۰ درصد از جمعیت آذربایجان شرقی از آب شرب بهداشتی بهره مند هستند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار