در کمیسیون فرهنگی هیات دولت انجام شد:

بررسی ابعاد فرهنگی - اجتماعی بیماری کرونا و تبعات آن در دستگاه های اجرایی

1399/06/30 - 11:11 - کد خبر: 27322
ویروس کرونا

نصر: در جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی دولت به ریاست سید عباس صالحی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور به ارائه گزارش در خصوص ابعاد فرهنگی - اجتماعی بیماری کرونا و تبعات آن در دستگاه های اجرایی خود پرداختند.

به گزارش نصر، جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی هیات دولت به منظور بررسی پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش با عنوان"الحاق یک تبصره به بند (۱۴) ماده (۱۰) قانون اهداف و وظایف آموزش و پرورش" و بررسی "ابعاد فرهنگی- اجتماعی بیماری کرونا و تبعات آن در حوزه مأموریت ها و مسائل اجرایی دستگاه ­های عضو کمیسیون فرهنگی هیات دولت" با حضور وزرای عضو روز یکشنبه ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۹ به میزبانی ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
در این جلسه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور، گزارش خود را از تأثیرات همه گیری کرونا در حوزه ماموریت دستگاهی شان ارائه دادند.
همچنین، در ادامه سلسله نشست های کمیسیون فرهنگی به منظور بررسی تبعات همه گیری کرونا در حوزه فعالیت دستگاه های عضو این کمیسیون، وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گزارشی به پیامدهای همه گیری اخیر در حوزه ماموریت های این وزارتخانه پرداخت.
این گزارش به دو بخش اقدامات این وزارتخانه به منظور جلوگیری از تعطیلی آموزش عالی طی ماه های گذشته و مقابله با تبعات روانی اجتماعی همه گیری در میان دانشجویان تقسیم می شد. جابجایی کلاس ها، برگزاری کلاس ها مجازی، امکان تحصیل دانشجو به عنوان مهمان در دانشگاه شهر خود، امکان مرخصی تحصیلی با عدم ثبت در سنوات دانشجو خلاصه اقدامات وزارت علوم در بخش اول و اقدامات وزارت مزبور در خصوص میزان شیوع اضطراب ناشی از همه گیری در میان دانشجویان، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بخش دوم این گزارش مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه جلسه، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز به ارائه گزارش حوزه این معاونت در خصوص مواجهه با کرونا پرداخت. در این گزارش استفاده از ظرفیت های تشکل های همکار این معاونت به منظور  آگاهی بخشی در سطح خانواده ها برای مقابله با تبعات اجتماعی بیماری کرونا و تولید لوازم بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با همه گیری کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
لازم به ذکر است با توجه به پایان زمان جلسه، بررسی دستور وزارت آموزش و پرورش به جلسه بعدی کمیسیون موکول گردید.
در این جلسه که به ریاست سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، ابوتراب طالبی، دبیر کمیسیون فرهنگی هیئت دولت و غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری حضور داشتند.
انتهای پیام/

پژوهشیار