گزارش/

منصوریان و چالشی جدید و دشوار بنام تراکتور

1399/06/29 - 14:15 - کد خبر: 27278
علیرضا منصوریان

نصر: منصوریان به‌عنوان سرمربی جدید تراکتور چالشی جدید ولی بسیار دشواری را با این تیم تجربه خواهد کرد.

به گزارش نصر، بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره تکلیف کادر فنی تراکتور در فصل آینده فوتبال ایران مشخص شد و از میان تمامی اسامی مطرح شده، این بار علیرضا منصوریان مسافر تبریز خواهد شد و قرار است تراکتور را در سه جبهه لیگ‌برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی هدایت کند.
منصوریان بعد از خداحافظی از مستطیل سبز فوتبال خیلی زود وارد عرصه سرمربی گری شد و ابتدا به‌عنوان دستیار در کادر فنی استقلال حضور یافت و سپس به ترتیب در تیم‌های پاس همدان، امید ایران، نفت تهران، استقلال تهران و ذوب آهن به‌عنوان سرمربی فعالیت کرده است.
بنا به این گزارش، منصوریان، بعد از قلعه نویی، تقوی و الهامی چهارمین استقلالی است که هدایت تراکتور را برعهده گرفته است و اگر نگاهی به عملکرد کمی و کیفی این مربیان داشته باشیم، خواهیم دید که به لحاظ کمی و کیفی عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.
قلعه نویی در مجموع سه فصلی که هدایت سرخ‌های تبریزی را برعهده داشت، یک نایب قهرمانی برای این تیم به ارمغان آورد و برای اولین بار جواز حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد.
همچنین کسب یک مقام سوم و یک مقام چهارم در لیگ برتر، نایب‌قهرمانی در جام حذفی و اولین صعود این تیم به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا عناوینی بود که قلعه‌نویی برای تراکتور به دست آورد.
محمد تقوی دیگر پیشکسوت استقلالی که بعد از رفتن جان تشک به‌عنوان سرمربی موقت تراکتور فعالیت می‌کرد و در اولین حضور به‌عنوان سرمربی تراکتور توانست در برابر پدیده صدرنشین یک تساوی به‌دست آورده و سپس در بازی دوم توانست استقلال خوزستان را با نتیجه شش بر صفر مغلوب کند.
نتایج خوب تراکتور با سرمربی‌گری تقوی تا آن‌جا ادامه داشت که مسئولین باشگاه تبریزی از تمایل خود برای ادامه همکاری با این سرمربی سخن گفتند و بدین ترتیب کلمه «موقت» از انتهای عنوان محمد تقوی در تراکتور برداشته شد، اما پس از پایان نیم فصل اول فصل ۹۷-۹۸  در تاریخ ۲۰ دی ۹۷،  تقوی با انتشار متنی خبر از استعفای خود از سمت سرمربی‌گری تیم تراکتور داد.
ساکت الهامی سومین استقلالی نیمکت تراکتور بود. فردی که ابتدا دستیار دنیزلی بود اما سرانجام بعد از رفت‌وآمدهای زیاد کادر فنی تراکتور و ماشین‌سازی و بعد از جابجایی های متعدد به‌عنوان سرمربی تراکتور در لیگ نوزدهم انتخاب شد و نتایج درخشانی را با این تیم کسب کرد اما در لیگ برتر به رتبه چهارمی با این تیم قناعت کرد و کارش را با قهرمانی در جام حذفی به پایان رساند و اگر حواشی بازی فینال جام جذفی تراکتور و استقلال به وجود نمی‌آمد، شاید  الهامی همچنان سکان‌دار هدایت تراکتور بود.
شاید پرویز مظلومی تنها استقلالی باشد که هواداران تراکتور هیچگاه حاضر نشدند که مظلومی سرمربی تیمشان شود و در مدت کوتاهی که نام مظلومی به‌عنوان گزینه حضور در نیمکت تراکتور مطرح شد، پرشورها راضی به این کار نبودند و در نتیجه مظلومی نتوانست به‌عنوان یک استقلالی دیگر هدایت تراکتور را بر عهده بگیرد.
حالا منصوریان پنجمین استقلالی است که سکان دار تیم اول آذربایجان شده است و او به‌خوبی می‌داند که تراکتور قابل مقایسه با نفت تهران، پاس همدان، ذوب آهن و حتی استقلال نیست و هواداران تراکتور تنها هوادار این تیم نیستند، بلکه با این تیم زندگی می‌کنند و بی‌علت نیست که لقب پرشورها را به یدک می‌کشند و این موضوع مسئولیت منصوریان را سنگین‌تر می‌کند. 
سابقه نشان داده است که هوادارن تراکتور علاوه بر کسب نتایج قابل قبول و حضور در جمع مدعیان و کسب جام، چیزی که برایشان مهم است، وفاداری و تعصب مربی و بازیکن به پیراهن این تیم است. همچنان که شاهد هستیم، بسیاری از بازیکنان و مربیان این تیم که قبلا سابقه حضور در تبریز را داشته‌اند، به دلیل تعصب خاصی که به تراکتور داشته‌اند، همچنان محبوب القلوب هواداران این تیم هستند و پرشورها از آنها به نیکی یاد می‌کنند.
سرمربی جدید تراکتور ماموریت سنگینی را برعهده دارد، چراکه هواداران تیم بعد از سال‌ها انتظار، قهرمانی تراکتور در لیگ برتر  را خواستار هستند و به کمتر از این عنوان راضی نخواهند بود و از طرفی نیز مدیریت باشگاه اصلا دوست ندارد در سومین سال مالکیت این باشگاه نیز حسرت به دل کسب جام قهرمانی در لیگ برتر باقی بماند.
تیمی که قرار بود کهکشانی باشد و به رویای هواداران در کسب قهرمانی لیگ برتر جامه عمل بپوشاند، اما همچنان جای خالی کسب جام قهرمانی لیگ برتر در ویترین افتخارات باشگاه بر ذوق می‌زند.
انتهای پیام/

پژوهشیار