مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی؛

ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری در آذربایجان‌شرقی حدود ۳.۵ برابر رشد یافت

1399/06/29 - 09:43 - کد خبر: 27247
آبیاری

نصر: مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از رشد سه برابری طرح‌های مربوط به احداث سامانه‌های نوین آبیاری استان خبر داد و گفت: سال ۱۳۹۲ شمسی ۵۴۹ هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده بود که این رقم با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی، سال بعد به یکهزار و ۲۲۵ هکتار افزایش یافت.

به گزارش نصر، کامران یوسفی راد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکهزار و ۲۶۱ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در سال ۱۳۹۴ به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شد که این رقم در سال بعد به ۹۷۴ هکتار و سال بعد از آن به سه هزار و ۴۲۳ هکتار رسید.
وی یادآوری کرد: پارسال نیز طرح های مربوط به احداث سامانه های نوین آبیاری در سطح ۲ هزار و ۴۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی اجرا شد. 
وی با اشاره به رشد ۲۱ درصدی اجرای سامانه های نوین آبیاری در اراضی تجمعی آذربایجان شرقی در هفت سال فعالیت دولت تدبیر و امید در مقایسه با دوره قبل از آن تشریح کرد: سطح اراضی کشاورزی تجمعی مجهز به سامانه های نوین آبیاری استان از ۴۶ هزار و ۸۹۸ هکتار در دوره قبل از دولت آقای روحانی به بیش از ۵۶ هزار و ۷۵۵ هکتار در پایان سال ۱۳۹۸ افزایش یافت. 
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین به رشد ۱۴۴ درصدی اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی استان در هفت سال فعالیت دولت تدبیر و امید نسبت به دوره مشابه قبل از آن اشاره کرد و گفت: در سال نخست روی کار آمدن دولت آقای روحانی در چهار هزار و ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان شبکه های فرعی اجرا شد که این رقم سال بعد سه هزار و ۶۰۱ هکتار شد. 
وی با اشاره به سیر صعودی تجهیز اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی به شبکه های فرعی و آبیاری در سال های بعد ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ در سطح یکهزار و ۸۸۳ هکتار از اراضی کشاورزی، شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی اجرا شد که این رقم در ۲ سال بعد به ترتیب به چهار هزار و ۲۳۸ هکتار و هشت هزار و ۷۶۳ هکتار افزایش یافت. 
وی سطح اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی در سال گذشته را بیش از ۱۰ هزار و ۶۳ هکتار اعلام کرد. 
یوسفی راد از رشد ۱۸ درصدی لایروبی و مرمت قنوات آذربایجان شرقی در دولت روحانی نسبت به دوره قبل از آن هم خبر داد و گفت: در حالی که تا سال ۱۳۹۲ شمسی ۶۸۱ کیلومتر از قنوات استان مرمت و لایروبی شده بود، این رقم تنها پارسال به ۸۰۳ کیلومتر رسید.
انتهای پیام/
 

پژوهشیار