خبر/

امام جمعه تبریز بر تقویت روحیه بسیجی در رسانه‌ها تاکید کرد

1399/06/27 - 15:30 - کد خبر: 27202
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر رعایت تقوای رسانه ای گفت: فعالان رسانه ای باید با تقویت روحیه بسیجی در رسانه ها، در برابر جنگ رسانه ای دشمن رویکرد آفندی داشته باشند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان بسیج رسانه کشور اظهار کرد: رسانه نباید بی تفاوت باشد بلکه باید در جهت تنویر افکار عمومی گام بردارد و در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی لکنت زبان نداشته باشد.
وی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی با تسلط رسانه ای می خواهد اراده خود را بر دیگران تحمیل کند، خاطرنشان کرد: رسانه می تواند عرصه تقابل دوگانه جدید اسلام و استکبار باشد و رعایت اخلاق، انصاف و تقوا و همچنین کار انقلابی، عدالتخواه باشد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر برجسته سازی بیانیه گام دوم انقلاب در رسانه ها گفت: این بیانیه به عنوان منشور چهل ساله آینده کشور، باید ماموریت ویژه رسانه ها باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: رسانه ها همانگونه که انتقادات را برجسته می کنند، کارهای خوب را هم برجسته کنند و در حمایت از ادارات و نهادها رفتار منطقی و دقیق داشته باشند.
امام جمعه تبریز نگاه سنتی به رسانه ها را آفت دانست و گفت: باید با ارتقای سواد رسانه ای، درک صحیحی از فضای مجازی ایجاد شود.
وی با انتقاد از عدم توجه کافی به رسانه های خارج از مرکز در ارزش گذاری خبری گفت: نمایندگان رسانه های فعال شهرستانی باید در ساختارهای تصمیم ساز رسانه ای حضور داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نبود ساز و کار مشخص برای حمایت از رسانه ها در افشای تخلفات را آفت دیگر فضای رسانه ای عنوان کرد و افزود: شکایت از رسانه ها نباید باعث از بین رفتن مطالبه گری شود، البته مطالبه گری باید با دقت و انصاف و بدور از توهین باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به نقش اساسی رسانه ها در بیداری غافلین و ایجاد نشاط و امید در جامعه، بر وجود ساز و کار مشخص برای ارتقای امنیت شغلی فعالان این عرصه تاکید کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار