نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر تشریح کرد؛

اولین سناریوها دربرابر مکانیسم ماشه/ پاسخی که دشمن فکرش را نمی‌کند

1399/06/27 - 14:04 - کد خبر: 27194
جلسه ستاد استانی کرونا، سید محمدرضا تاج الدینی

نصر: میرتاج‌الدینی گفت: مکانیسم ماشه به احتمال فراوان فعال نخواهد شد زیرا اعضای 5+1 آن را قبول نمی‌کند اما اگر مکانیسم ماشه فعال شود پاسخی خواهیم داد که به ذهن دشمن خطور نمی‌کند.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگویی درباره تهدید آمریکا به فعال شدن مکانیسم ماشه اظهار داشت: این اتفاق رخ نخواهد داد، زیرا اعضای دیگر 5+1 یعنی چین و روسیه و حتی اروپایی‌ها این موضوع را قبول نمی‌کنند و برخلاف پیمان است.
وی با اشاره به عکس‌العمل جمهوری اسلامی ایران در مقابله با فعال شدن مکانیسم ماشه گفت: در صورت رخ دادن چنین اتفاقی جمهوری اسلامی ایران عکس العمل‌های مناسبی آماده کرده و ماهم در مجلس طرحی آماده کردیم که دولت مرحله به مرحله آن را اجرا کند. غنی سازی تا 21 درصد و خروج از پروتکل‌های الحاقی از جمله این موارد است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه نظام علاوه بر لغو پروتکل‌های الحاقی و خروج از برجام، راه‌های دیگری را هم پیش خواهد گرفت، عنوان کرد: خروج از NPT را هم باید بررسی کنیم که آیا این کار به نفع ما خواهد بود یا خیر و بعد از آن تصمیم گرفته شود. اما قطعا ترک پروتکل‌های الحاقی و نادیده گرفتن محدودیت ذخیره سازی اورانیوم اولین پاسخ‌های ما در مقابل احتمال فعال شدن مکانیسم ماشه است.
وی در پایان با تاکید بر اقدام قاطع و محکم نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: اگر مکانیسم ماشه فعال شود پاسخی خواهیم داد که به ذهن دشمن خطور نمی‌کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار