خبر/

بازدید معاون استاندار آذربایجان شرقی از پروژه بزرگراه خواجه_ ورزقان_ نوردوز

1399/06/26 - 20:05 - کد خبر: 27149
جواد رحمتی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از مسیر اجرای پروژه قطعه 6 بزرگراه خواجه-ورزقان-نوردوز و دو طرح گردشگری در شهرستان ورزقان بازدید کرد.

به گزارش نصر، جواد رحمتی که به همراه جمعی از مسئولان استان به شهرستان ورزقان سفر کرده بود، در بازدید از عملیات اجرایی قطعه شش پروژه بزرگراه خواجه-ورزقان-نوردوز، گفت: احداث این بزرگراه، ضمن تسهیل تردد از مرکز استان تا نقطه مرزی نوردوز، می‌تواند ظرفیت‌های شهرستان ورزقان را در مسیر توسعه قرار دهد.
وی هم‌چنین از پروژه در حال مرمت داش‌دامداش (عمارت تاریخی امیر ارشد) بازدید کرد.
وی در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر شهرستان ورزقان، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری را گامی مهم در راستای تحقق توسعه پایدار این شهرستان قلمداد کرد و افزود: احیای بناهای تاریخی و استفاده از این آثار برای رونق گردشگری اقدامی ارزنده است.
رحمتی هم‌چنین در بازدید از روستای هدف گردشگری حماملو که دارای غارهای دست‌کنده است، گفت: معماری خاص و صخره‌ای این روستا ظرفیت بسیار خوبی برای رونق صنعت گردشگری در شهرستان به شمار می‌رود و ضروری است برای بهره‌برداری مناسب از این غارها، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نسبت به جذب سرمایه‌گذار توانمند اقدام کند.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، خانی، فرماندار ورزقان نیز در حاشیه این بازدیدها، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، گسترش راه‌های ارتباطی به ویژه ادامه بزرگراه خواجه-ورزقان به مرز نوردوز را گامی مهم و اساسی برای توسعه شهرستان ورزقان و ظهور و بروز استعدادهای بالقوه این شهرستان دانست و گفت: در این راستا با تعامل و هم‌فکری مدیران استانی برنامه‌ریزی لازم برای اجرای پروژهای زیرساختی صورت گرفته و عملیات اجرایی برخی از پروژه‌ها نیز آغاز شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار