فرماندار اسکو تاکید کرد:

ضرورت ایجاد مراکز خوداشتغالی در شهر جدید سهند

1399/06/26 - 16:39 - کد خبر: 27139
بابک رضی منش

نصر: فرماندار شهرستان اسکو بر ضرورت ایجاد مراکز خوداشتغالی و بستر سازی برای ایجاد و گسترش مشاغل خانگی کوچک و متوسط از طریق شرکت عمران سهند و شهرداری سهند و ایجاد تعاونی زنان تاکید کرد.

به گزارش نصر، بابک رضی منش صبح امروز در جلسه توانمند سازی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زنان شهرستان اسکو اظهار کرد: موضوع توانمند سازی زنان به عنوان پیوستی برای پروژه شهر سالم سهند با جدیت در دستور کار کمیته‌های تخصصی قرار خواهد گرفت.
وی مشارکت زنان به عنوان بخش بزرگی از جامعه انسانی را از کلیدهای مهم پیشرفت و توسعه جوامع بشری دانست و بر ضرورت استفاده از ظرفیت زنان در توسعه شهرستان و همچنین بهره گیری از توان و قابلیت‌های زنان در زمینه های مختلف و برنامه ریزی برای رفع مسائل و مشکلات آنان تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، وی خاطر نشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و ادارات شهرستان باید برای ارتقای سطح اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زنان برنامه مدون تهیه و برای تحقق آن تلاش نمایند از تشکیل سه کمیته با مضامین کمیته فرهنگی، کمیته اقتصادی و کمیته اجتماعی در شهرستان با هدف برنامه ریزی برای توانمندسازی زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب خبر داد.
رضی منش ادامه داد: آموزش محوری ترین رکن توانمندسازی زنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی بوده و ضروری است برنامه ریزی جهت ارائه آموزش‌های موثر و کاربردی در حوزه‌های سبک زندگی، آسیب‌های اجتماعی و مهارت افزایی به دور از موازی کاری در بین دستگاه‌های متولی انجام شود.
وی گفت: تهیه نقشه جامع خطرپذیری آسیب‌های اجتماعی در شهر سهند اقدامی ارزشمند در راستای هدفمند کردن برنامه‌های آموزشی است که انتظار داریم با استفاده از این نقشه آموزش‌ها علمی تر و عملی تر و هدفمند تر در شهرستان ارائه و نتایج مطلوب حاصل شود.
وی یادآور شد: ضروری است  از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌ها و مراکز غیر دولتی فعال در زمینه آسیب‌های اجتماعی استفاده حداکثری کرده و افزایش کمی و کیفی سمن‌ها در حوزه توانمند سازی زنان و آسیب‌های اجتماعی در شهر جدید سهند در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار اسکو افزود: سمن‌ها به عنوان بازوی توانمند دولت در زمینه مدیریت و کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین تضمین سلامت اجتماعی جامعه باید نقش محوری در این زمینه ایفا کنند.
وی تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی زنان ایرانی کمتر از ۲۰ درصد است که برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی به شکل مداوم و همیشگی به عنوان حلقه مفقوده توانمندی اقتصادی بانوان است.
انتهای پیام/

پژوهشیار