مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبريز؛

برای استفاده از ماینر دریافت مجوز ضروری است/ مانور تعمیرات جهادی فیدرهای پرمعضل همزمان با هفته‌ی دفاع مقدس انجام خواهد شود

1399/06/26 - 15:23 - کد خبر: 27132
عادل کاظمی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: افرادی که می‌خواهند از ماینر استفاده کنند باید حتما مراحل اخذ مجوز را دریافت کنند، در دو سال اخیر بیش از ۴ هزار ماینر شناسایی شده است، یکی از چالش‌های شرکت برق رمز ارزها یا همان ماینر و بیت کوین است که بار مصرفی زیادی را به ما تحمیل می‌کنند.

به گزارش نصر،"عادل کاظمی" صبح امروز درنشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به گزارش عملکرد مجموعه شرکت توزیع نیروی برق تبریز در دولت یازدهم و دوازدهم تشریح کرد: میزان تولید و مصرف برق در دنیا بر حسب شاخص توسعه یافتگی، اگرمصرف در بخش مولد باشد، میزان توسعه به همان میزان زیاد خواهد بود.
وی با اشاره به متوسط طول عمر پروژه گفت: در سال های گذشته زمان متوسط اجرای پروژه 250 روز بود ولی اکنون بین 85 تا 90 روز است که هدف گذاری همکاران ما این است تا بتوانیم به 60 روز برسانیم، همچنین زمان واگذاری انشعاب ها را از 27 روز به 9 روز رساندیم.
کاظمی با اشاره به اینکه میزان خاموشی شاخص مهمی است، افزود: به دنبال برقراری عدالت نسبی در کل مناطق هستیم و تلاش می کنیم خدمات دهی خود را به منطقه محروم و برخوردار تقسیم نکنیم.
وی با اشاره به تلفات در حوزه برق، اظهار کرد: شاخص تلفات انرژی، میانگین کشوری نزدیک به 10 درصد است.
وی ادامه داد: در سه سال قبل تلفات برق تبریز 9.3 درصد بود و امسال به 8.5 درصد رسیده است و امیدواریم در سال های آتی این میزان کاهش یابد.
وی اضافه کرد: تبریز دارای یک میلیون و ۱۲ هزار و ۷۳۰ مشترک شهری و روستایی است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: سالانه 180 میلیارد پروژه انجام می شود که بین 120 تا 140 میلیارد از پروژه‌ها به اتمام می رسد.
وی با اشاره به پیک‌زایی و مدیریت مصرف گفت: باید توازن بین تولید و مصرف در تبریز ایجاد شود و قطعی برق به حداقل ممکن برسد که در این راستا با همکاری مردم و بیش از 4 هزار مصرف کننده صنایع سنگین، به جز چند روز تابستان در بقیه ایام سال مشکل قطعی برق نداشتیم.
وی با اشاره به جایگزینی کابل ‌های مسی فعلی با کابل‌های خود نگهدار اضافه کرد: مزیت اصلاح شبکه، کاهش تلفات، کاهش مخاطرات برق گرفتگی، برق دزدی و دزدی سیم و کابل است.
وی با اشاره به جزئیات طرح "برق امید" گفت: فعلا جزئیات این طرح نهایی نشده است و اکنون در حال تنظیم و بررسی است که براساس این طرح مشترکین خانگی به سه بخش کم مصرف زیر 80 کیلووات، خوش مصرف با 80 تا 200 کیلووات ساعت و پرمصرف با بیش از 200 کیلووات ساعت تقسیم بندی شده است.
وی با اشاره به افرادی که می‌خواهند از ماینر استفاده کنند باید حتما مراحل اخذ مجوز را دریافت کنند، گفت: در دو سال اخیر بیش از ۴ هزار ماینر شناسایی شده است، یکی از چالش‌های شرکت برق رمز ارزها یا همان ماینر و بیت کوین است که بار مصرفی زیادی را به ما تحمیل می‌کنند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: برای رضایت مندی کسبه بازار پست برق زیر زمینی ایجاد شده است همچنین اصلاحات ساختاری در راسته بازار و بازار امیر انجام گرفته و در بخش‌های مختلف آن منظر نامنظم از بین رفته است، 4 میلیارد تومان برای اصلاح و ساماندهی شبکه بازار تبریز هزینه شده است.
کاظمی با اشاره بر طرح تحول توزیع، ابراز کرد: طرح قبض سبز، خدمات سبز، طرح چاووش، طرح سیما، طرح برق امید، طرح سنم و ۴۰ خدمت غیرحضوری دیگر از جمله اقدامات شرکت توزیع برق است.
وی با اشاره به گسترش چراغ های سطح شهر تبریز گفت: چهار هزار چراغ  LED بجای چراغ های قبلی تعویض شده اند که نسبت به چراغ های قبلی مصرف کم و طول عمر طولانی دارند.
مدیر عامل توزیع نیروی برق تبریز از مانور تعمیرات جهادی فیدرهای پرمعضل همزمان با هفته‌ی دفاع مقدس خبر داد و افزود: همچون سال های گذشته، با ابلاغ طرح جهادی از سوی شرکت توانیر، شرکت‌های توزیع کشور موظف شدند با اجرای این مانور، معضلات و مشکلات حوزه‌ی کاری خود را ساماندهی کنند.
عادل کاظمی اهداف اصلی اجرای مانور جهادی رفع مشکل فیدرهای معضل‌دار را آمادگی برای مواجهه با مواقع ضروری و بحرانی، افزایش میزان انسجام‌بخشی اکیپ‌ها، پایداری فیدرها و بالابردن سطح پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: 90 نفر از پرسنل فنی شرکت در قالب 25 اکیپ اجرایی در این مانور شرکت دارند.
وی ادامه داد: در این مانور، اکیپ‌های تمامی واحدها از جمله اکیپ‌‌های خط گرم، اکیپ‌های پیمانکاری، اکیپ برق روستایی و اکیپ امورهای بهره‌برداری حضور خواهند داشت.
کاظمی در پایان اضافه کرد: در این مانور، پنج فیدر دارای حساسیت بالا که از قطعی بیشتری برخوردار هستند در روزهای برگزاری مانور اصلاح می‌شوند. با توجه به تعداد و اولویت عیوب ثبت شده‌ی شبکه، با اولویت رفع کانون‌های خطرآفرین و همچنین موقعیت و درجه‌ی حساسیت مشترکین خاص ساماندهی و سرویس این خطوط انجام شده و شاخص‌های قابلیت اطمینان شبکه بهبود خواهند یافت.
انتهای پیام/

پژوهشیار