موزه داری نابلد/ حفظ شان استاد با چند سطل رنگ!

1399/06/26 - 14:27 - کد خبر: 27125
خانه استاد شهریار

نصر: سلیقه چیز خوبی است و این که برای انجام اموراتی باید از آن بهره برد نتنهای در بعضی موارد الزامی می شود بلکه در صورت نداشتن همین سلیقه به باعث تضییع حقوق شهروندی هم می شود.

به گزارش نصر، کوچه اطراف خانه استاد شهریار در حال سنگ فرش شدن است و خود خانه در حال بهسازی! البته شهرداری تبریز به نیت خیر و نه برای تضییع اموال شهر این اقدام را انجام داده است؛ اما این اتفاق وقتی بدون مشاوره و با دید بنایی و رنگ کاری آمیخته می شود این بهسازی به بدریخت سازی تبدیل می شود.
جالب تر اینکه شهرداری تبریز این اتفاق نامیمون را رسانه ای می کند و کسی در این مجموعه عریض و طویل هنوز متوجه بدسازی ورودی خانه استاد شهریار به مناسبت فرا رسیدن سالروز بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب نشده است!
شهردار منطقه 8 از شان استاد شهریار نام برده است و احتمالا قوطی رنگ را داده است تحویل چند کارگر خدمات شهری تا نمای خاطره انگیز و نوستالوژیک آجر های زرد رنگ با بند کشی مشکی را از بین ببرند!
وی اذعان داشته است: به منظور گرامیداشت روز شعر و ادب، شهرداری اقدام به ساماندهی و بهسازی ضلع بیرونی خانه استاد شهریار کرد تا این اثر فرهنگی و تاریخی را در خور شان استاد شهریار، ساماندهی نماید. در قالب این طرح ضمن رفع آسیبهای وارد بر دیوار ورودی موزه، درب و دیواره های ورودی مجموعه ساماندهی و رنگ آمیزی شد.
از نظر کالبدی این ساختمان مشکلات عدیده خود را دارد. سرویس بهداشتی مناسبی ندارد و کدام خدمات در برابر اخذ هزینه بازدید ارایه می کند؟ براستی با وجود مجموعه گردشگری شهرداری تبریز این اهمال کاری و از بین بردن زیبایی نمای آجری خاطره ساز آن چگونه صورت گرفته است؟!
آیا با این سلیقه واقعا مجموعه شهری شایستگی موزه گردانی را همچنان دارد؟




 
 انتهای پیام/

پژوهشیار