مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی؛

۲۸۰ میلیارد ریال برای توسعه و بهسازی فرودگاه تبریز هزینه شد

1399/06/26 - 11:00 - کد خبر: 27100
فرودگاه شهید مدنی تبریز، برج مراقبت تبریز

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۸۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح توسعه و بهسازی فرودگاه تبریز با هدف دو برابر شدن ظرفیت پارک هواپیما در آن هزینه شده است.

به گزارش نصر، رامین آذری، روز چهارشنبه در گفت و گویی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است، افزود: این طرح ۱۳ فروردین سال ۹۶ آغاز شده و هم اکنون از پیشرفت حدود ۹۵ درصدی برخوردار بوده و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ۲ برابر شدن ظرفیت پارک هواپیما در فرودگاه تبریز، بهسازی و توسعه اپرون موجود برای انجام پروازهای ایمن و خدمت رسانی مطلوب تر به مسافران این فرودگاه است.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی، حجم کلی بتن رویه عملیات پروژه توسعه و بهسازی اپرون بتنی و تاکسیوی های ارتباطی و ام صفر  فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز را ۳۱ هزار مترمکعب اعلام کرد.
آذری، ادامه داد: در اجرای این طرح ۱۰۲ هزار و ۳۵۶ مترمکعب خاکبرداری، ۱۶۶ هزار و ۷۸۵ مترمکعب عملیات خاکی، ۱۲ هزار و ۲۴۲ مترمکعب اجرای اساس تثبیتی و۳۱ هزار و ۴۴ مترمکعب تهیه و اجرای بتن رویه انجام شده است.
وی اجرای آسفالت بیندر به میزان ۱۴ هزار و ۱۵۹ تن، اجرای ۵ هزار و ۶۵ تن آسفالت توپکا، اجرای آرماتور و آهن آلات به میزان ۶۱۸ هزار و ۸۲۸ کیلوگرم را از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح اعلام کرد.
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمال غرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.
پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار