معاون علمی و فناوری رییس جمهور؛

تجاری‌سازی مشکل اصلی در حوزه علوم انسانی است/ جوانان را باید حفظ کنیم

1399/06/25 - 20:43 - کد خبر: 27072
سورنا ستاری

نصر: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: باید جوانان را حفظ کنیم و اگر از مهاجرت جوانان به تهران ناراحت می‌شویم، باید زمینه را در استان برایشان فراهم کنیم.

به گزارش نصر، سورنا ستاری روز سه شنبه در دیدار با امام جمعه تبریز افزود: زمانی تصور بر این بود که توسعه سخت افزاری است و بعدها توسعه را نرم افزاری دانستیم ولی الان متوجه شده ایم توسعه فرهنگی است.
وی اظهار کرد: اهمیتی که به نیروی انسانی داده می شود بسیار مهم است تا چه محیطی برای کارآفرینی فرزندانمان ایجاد کنیم.
ستاری با بیان اینکه تمام مشکلات با دانش حل می شود و نیاز به ایجاد فرهنگ عمومی در جامعه است، گفت: دانشگاه باید خود را مسوول تحول بداند و بخواهد که تحول در جامعه ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه اشتباهات تاریخی در رابطه با آموزش داشته ایم ، اظهارداشت: تحصیل فرزندانمان باید با رویکرد تحول همراه باشد تا در جامعه اشتغال و ارزش افزوده ایجاد شود نه اینکه درس بخوانند تا کارمند شوند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه در حوزه های زیرساختی نیاز به سرمایه گذاری های عظیمی است افزود: پارک رشد از شرکت های فناور حمایت می کند ولی بخش خصوصی نیز باید ورود کند و از این شرکتها در راستای تولید محصول حمایت کنند .
وی اضافه کرد: در بحث فرهنگی در حوزه صنایع نرم ستاد خاصی داریم ،
ستاری بابیان اینکه استاندار آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اشرافیت خوبی در مفاهیم علم و فناوری دارند، گفت: دولت باید زیرساخت ها را درست کند ولی نیازمند یک زایش در حوزه فرهنگ هستیم.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ نقش بسیار مهمی در توسعه دارد و تفکرات ما در دانشگاه و مراکز پژوهشی باید به اهمیت دادن به انسان ها معطوف شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه یکی از امتیازات دانشگاه های ما و پیشرفت هایی که در حوزه علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان شاهد هستیم وجود مدیریت ارشد دانشگاهی در استان است که موانع پیشرفت را لمس می کند و بر این موضوع اشرافیت دارند.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم افزود: یک حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارکها لازم است تا برنامه های خود را انجام دهند. 
وی بر توجه ویژه به نخبگان تاکید کرد و گفت: جوانان نخبه ای در استان وجود دارد که نیاز به حمایت های ویژه از سوی دولت است تا توانایی های خود را نشان دهند.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: تنها تسهیلات و امکانات به مرکز استان اختصاص داده نشود و برای شهرهای دیگر مثل مرند، میانه و مراغه که فرمانداری ویژ دارند توجه ویژه لازم است.
وی اظهار کرد: از برنامه های و رویداد های استارت آپ در زمینه های مذهبی و اجتماعی نیز حمایت شود.
امام جمعه تبریز بر تقویت خیریه هایی که با موضوع اشتغال در بستر فضای مجازی فعالیت می کنند، تاکید کرد و گفت: فروشگاه های اینترنتی برای اشتغال در مناطق محروم می توان راه اندازی کرد.
وی بر ایجاد مرکز فناوری و نوآوری فعالیت های نرم و فرهنگی در سطح شمالغرب در تبریز تاکید کرد و گفت: موضوع شتاب دهی مرکز فرهنگی قرآنی هم مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: باید کانونی برای نخبگان فرهنگی ایجاد شود تا برای ایده پردازی هایشان جمع شوند با موضوعات مختلف و ایده های جدید فعالیت کنند.
وی ادامه داد: در حوزه گردشگری یک رویداد گردشگری اسلامی با محوریت بناهای تاریخی و مشاهیری که در این استان است فعال شود.
امام جمعه تبریز همچنین گفت: صنایع با محورهای فناوری با تکیه بر روستاها و کشاورزی در استان ایجاد شود و صنایع روستا دوست نام گیرند.
وی اظهار داشت: آذربایجان شرقی جزو اولی نها در طول انقلاب اسلامی بوده است و امیدواریم در حوزه فعالیت شرکت های دانش بنیان نیز جزو اولین ها باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه یکی از موفقیت هایی که امروز در حوزه صنعت دفاعی در نیروهای مسلح داریم مرهون هدایت های مقام معظم رهبری و همت والای شهید ستاری است که از نیروی هوایی شروع شد .
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز در سفری یک روزه به تبریز از ۱۱ طرح فناورانه رونمایی کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار