به صورت ویدئوکنفرانس؛

مذاکرات ایران و آذربایجان برای امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی آغاز شد

1399/06/25 - 17:46 - کد خبر: 27070
ایران و آذربایجان

نصر: اولین دور گفت‌وگوها در خصوص متن موافقتنامه تجارت ترجیحی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش نصر،  اولین دور از گفت‌وگوها در خصوص متن موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امروز سه‌شنبه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.  
در این دور از مذاکرات که توسط نمایندگان سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران و بخش‌های مختلف از وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان انجام شد، نمایندگان وزرای امور خارجه دو کشور و کارشناس اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز حضور داشتند.  
همسو با اراده عالی رهبران سیاسی دو کشور نسبت به توسعه و تعمیق مناسبات اقتصادی دوجانبه، مذاکرات اولیه بسیار خوب پیش رفت و طرفین درباره متن پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران و برخی ملاحظات طرف آذری، به توافق رسیدند.  
دور بعدی و نهایی مذاکرات در سطحی بالاتر و با هدف نهایی کردن متن و تمهید آن برای امضای وزرای دو کشور در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.   
توافق برای امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی و انجام مذاکرات بین دو کشور برای این منظور، در حاشیه سفر سال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران به باکو برای شرکت در اجلاس سران غیرمتعهدها حاصل شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار