رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

طرح سه‌فوریتی در راستای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا به مجلس ارائه شد

1399/06/25 - 17:04 - کد خبر: 27065
مجتبی ذوالنور

نصر: رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه امروز در راستای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا طرحی سه‌فوریتی به مجلس داده‌ایم، گفت: اگر آمریکا بخواهد به صورت یکجانبه مکانیسم ماشه را علیه جمهوری اسلامی فعال کند، این طرح، دولت را ملزم به مقابله به مثل با اقدامی نظیر کنار گذاشتن محدودیت‌های برجامی می‌کند.

به گزارش نصر، مجتبی ذوالنوری با اشاره به اظهارات اخیر پمپئو مبنی بر تلاش آمریکا و اروپا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه، اظهارداشت: مبنای اظهارات مسوولان ایالات متحده مبنای قانونی و حقوقی ندارد و با توجه به مکانیزم پیش‌بینی شده در برجام نمی‌توانند چنین اقدامی صورت دهند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اگر بخواهند اقدامی در راستای فعال‌سازی مکانیسم ماشه و تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران صورت دهند، جمهوری اسلامی بی‌تفاوت نخواهد بود.
ذوالنوری با بیان اینکه امروز در راستای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا طرحی سه‌فوریتی به مجلس داده‌ایم، عنوان کرد: اگر آمریکا بخواهد به صورت یکجانبه مکانیسم ماشه را علیه جمهوری اسلامی فعال کند، این طرح، دولت را ملزم به مقابله به مثل با اقدامی نظیر کنار گذاشتن محدودیت‌های برجامی می‌کند.
وی ادامه داد: به واسطه این طرح در صورت قانون شدن، جمهوری اسلامی می‌تواند اورانیوم را در هر حجمی که نیاز فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور باشد صورت داده و غنای آن را بالا برده و انباشت کند همچنین می‌توانیم برای تولید سوخت هسته‌ای تا ۹۰ هزار سو اقدام کرده و آب سنگین را به هر میزان تولید و انباشت کرده و به فروش برسانیم.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین خواهیم توانست سانتریفیوژها را به میزان نیاز خود ساخته، نصب و فعال کنیم و اجرای پروتکل الحاقی را که به صورت داوطلبانه به خاطر برجام پذیرفتیم، متوقف کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار