یک متخصص بیماری‌های عفونی:

احتمال ابتلای همزمان به هر دو ویروس کرونا و آنفلوانزا غیرممکن نیست

1399/06/25 - 10:53 - کد خبر: 27008
ویروس کرونا

نصر: یک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان این‌که باتوجه به شیوع سالانه آنفلوانزا در فصل سرما و ادامه اپیدمی کرونا در کشور، همراهی این دو ویروس در فصل پاییز و زمستان مطرح است، اظهار کرد: احتمال ابتلای همزمان یا با فاصله کم به هر دو ویروس پایین بوده ولی غیرممکن نیست.

به گزارش نصر، سعیده آذری در گفت‌وگوییبا اشاره به علائم مشابه ویروس کرونا و آنفلوانزا اظهار کرد: هر دو ویروس کرونا و آنفلوانزا از نوع ویروس‌های تنفسی بوده و علائم بیماری تا حد زیادی با یکدیگر همپوشانی دارند و وجود و عدم وجود برخی علائم جهت افتراق تا حدی کمک کننده است.
وی با بیان این‌که شروع بیماری در آنفلوانزا ناگهانی‌تر بوده و علائمی همانند درد عضلانی، لرز و سردرد در آن شایعتر است، بیان کرد: تب در هردو بیماری شایع بوده ولی احساس تنگی نفس و درگیری ریوی در کرونا بیشتر مطرح می‌باشد.
وی ادامه داد: همچنین علایمی مثل عطسه، گرفتگی و آبریزش بینی در هیچکدام شایع نبوده و از علائم سرماخوردگی هستند.
دکتر آذری با بیان این‌که افتراق کرونا و آنفلوانزا در مراحل اولیه بیماری مشکل است، متذکر شد: در مراحل اولیه افتراق از روی علایم بالینی نسبتا مشکل بوده و تشخیص قطعی تنها با تست اختصاصی PCR مقدور است.
وی اظهار کرد: ویروس آنفلوانزا نیز همانند کرونا از طریق ذرات تنفسی منتقل می‌شود؛ و ضروری است با رعایت بهداشت فردی و حفظ فاصله، گامی در پیشگیری برداریم، البته وجود واکسن آنفلوانزا نیز عامل بسیار مهمی در پیشگیری از این بیماری محسوب می‌شود.
این متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص تغذیه و سبک زندگی  مناسب در وضعیت کنونی، خاطرنشان کرد: مصرف مایعات، رژیم غذایی غنی از پروتئین، ویتامین‌ها و املاح معدنی عامل مهمی در تقویت سیستم ایمنی بوده و در صورت تغذیه صحیح و کافی نیازی به مصرف مکمل‌های دارویی وجود ندارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار