نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

بهترین نوع مرگ، مرگ در راه اسلام و امنیت میهن است

1399/06/24 - 14:13 - کد خبر: 26982
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: همه ما رفتنی هستیم اما بهترین نوع مرگ ، مرگ در راه اسلام و امنیت میهن است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم صبح امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع امنیت "محمدرضا سفیدی نسب" اظهار کرد: این مصیبت بزرگ را به خانواده محترم سفیدی، فرزند و همسر بزرگوار شهید، همچنین به حضور سردار عبدی فرمانده محترم انتظامی استان که چنین نیروی رشید و غیرتمند را که در انجام وظیفه، جان خود را تقدیم میهن اسلامی‌مان کرده است و همچنین به تک‌تک کارکنان فداکار انتظامی استان که در راه تامین امنیت کشور عزیزمان، در استان و شهر به طور شبانه‌روز جان‌فشانی می کنند، تسلیت عرض می کنم.
وی ادامه داد: همه ما رفتنی هستیم اما  خوشا به حال آنهایی که در راه امنیت کشور جان خود را فدا کردند وگرنه هیچ‌کس در این دنیا باقی نخواهند بود و همانطور که در آیه ۷۸ سوره نساء اشاره شده است، «أَیْنَمَا تَکُونُوا یُدْرِکْکُمُ الْمَوْتُ وَلَوْ کُنْتُمْ فِی بُرُوجٍ مُشَیَّدَةٍ» یعنی «هر کجا باشید اگرچه در کاخ‌های بسیار محکم ، مرگ شما را فرا می رسد» لذا باید سعی کنیم موقعی که از این دنیا می‌رویم، با دستان خالی نرویم.
وی با بیان اینکه در زمان جنگ خیلی‌ها بودند که از ترس بمباران شهر را ترک می‌کردند به شهرها و روستاهای امن می‌رفتند، متذکر شد: نگهدارنده اصلی، همه ما را نگه می‌دارد و همه ما رفتنی هستیم و تنها نوع رفتن فرق می کند. بعضی رفتن ها طبیعی و بعضی در اثر بیماری‌ها است اما بهترین نوع مرگ عبارت است از شهادت در راه خدا، در راه وطن و امنیت کشور.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به جمله ای از امام علی (ع) ادامه داد: همانطور که علی(ع) فرمودند:«أَیُّهَا النَّاسُ، اتَّقُوا اللَّهَ الَّذِی إِنْ قُلْتُمْ سَمِعَ، وَإِنْ أَضْمَرْتُمْ عَلِمَ، وَبَادِرُوا الْمَوْتَ الَّذِی إِنْ هَرَبْتُمْ مِنْهُ أَدْرَکَکُمْ، وَإِنْ أَقَمْتُمْ أَخَذَکُمْ، وَإِنْ نَسِیتُمُوهُ ذَکَرَکُمْ.» یعنی «ای مردم از خدایی که هر چه می‌گویید، می‌شنود و از هرچه که در دل‌هایتان است آگاه است، بترسید. پس آماده و مهیای مرگ باشید و اگر از دست مرگ فرار کنید، مرگ به سراغ شما می‌آید.حتی اگر شب و روز عبادت کنید و روزها روزه بگیرید و شب‌ها نماز بخوانید بازهم رفتنی هستید» ، لذا اگر قرار بود کسی که زیاد عبادت می کند، نمیرد باید امامان، پیامبران و صلحا نیز هرگز از این دنیا نمی‌رفتند. پس همه ما رفتنی هستیم اما خوشا به حال آن‌هایی که در راه میهن و اسلام جان خود را فدا کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار