رییس سازمان فنی و حرفه‌ای؛

مراکز مهارت‌آموزی کشور به فناوری روز مجهز می‌شوند

1399/06/23 - 15:35 - کد خبر: 26910
علی اوسط هاشمی

نصر: رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به لزوم توسعه روزافزون آموزش‌های مهارتی گفت: برای دستیابی به این امر مهم و با همت دولت تدبیر و امید، همه پنج هزار و ٧٠٠ مرکز مهارت آموزی این سازمان به فناوری روز مجهز می‌شود.

به گزارش نصر، علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مراکز آموزشی مهارتی جنوب آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار افزود: با دستور رییس جمهوری در ماه‌های گذشته از محل فروش سهام تمام مراکز فنی و حرفه‌ای کشور تجهیز خواهند شد و در این راستا جلساتی برگزار و پیگیری شده است.
وی ادامه داد: این مراکز در تمامی زمینه‌های نرم‌افزاری، سخت افزاری و آموزشی مجهز می‌شوند تا بر اساس شرایط و تکنولوژی روز پیشرفت لازم صورت گیرد.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد: دولت توجه ویژه‌ای به بخش توسعه آموزشی دارد و باید با بهره‌گیری از این ظرفیت خود را به روز کرده و به مسائل جدید بیندیشیم.
هاشمی با اشاره به اینکه استانداردهای مهارتی کشور به ۶ هزار و ۵۰۰ استاندارد رسیده، گفت: با رونمایی از یک‌هزار استاندارد جدید، طی دهه فجر سال جاری تعداد استانداردهای سازمان‌ آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزایش می‌یابد.
وی افزود: تمامی استانداردهای آموزشی نوین متناسب با نیازهای گروه‌های هدف و جامعه تدوین شده است.
وی ادامه داد: این استانداردها در ۶۵ گروه شغلی بزرگ فعال وجود دارد و ویژگی اصلی این رویکرد دارا بودن مسیر توسعه حرفه‌ای است زیرا نقشه راه آموزش را به کارآموزان ارائه می‌دهد.
علی اوسط هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در دومین روز از  سفر ٢ روزه به آذربایجان‌غربی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای ارومیه مرکز استان و شهرستان پیرانشهر و میاندوآب بازدید کرد.
آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های موفق در ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور به شمار می‌رود و سالانه افزون بر هفت میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در استان ارائه می‌شود.
در حال حاضر بیش از ۶ هزار حرفه مهارتی در استان به مهارت‌آموزان، آموزش داده می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار