خبر/

کمبود ۱۰ هزار امدادگر در پایگاه‌های هلال‌احمر

1399/06/23 - 15:05 - کد خبر: 26905
امدادگران نجات

نصر: در نشست دبیر کل جمعیت هلال احمر با جمعی از امدادگران داوطلب این جمعیت بر کمبود ۱۰ هزار امدادگر در پایگاههای هلال احمر، لزوم رفع این کمبود و رفع مشکلات معیشتی نیروهای داوطلب تاکید شد.

به گزارش نصر، محمد حسن قوسیان مقدم، دبیر کل جمعیت هلال احمر در نشستی با امدادگران داوطلب هلال احمر با تشریح اقدامات و پیگیری هایی که تاکنون در خصوص امدادگران و نجاتگران شده است، اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی مسئولان ارشد جمعیت هلال احمر وضعیت معیشت نیروهای داوطلب امداد و نجات و پیگیری تدوین راهکارهای قانونی و امکان ارائه خدمات بهتر به این نیروهای خدوم است.
وی افزود: از زمان حضور مجددم در جمعیت هلال احمر به دنبال ایجاد شفافیت و جلوگیری از باند بازی و استخدام های بی ضابطه هستم و هلال احمر در جهت احقاق حقوق نجاتگران، تمام تلاش خود را به کار گرفته است.
در ادامه این نشست، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات گفت: این سازمان، خانه امدادگران و نجاتگران بوده و آنها می توانند برای بیان مشکلات و نواقص موجود با حضور در سازمان و برگزاری جلسات کارشناسی و ارائه ایده های سازنده و راهگشا در حل مشکلات از مسیرهای قانونی گام های موثری بردارند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: در حال حاضر کمبود بیش از ۱۰ هزار نفر نیروی کادر در پایگاه های جمعیت هلال احمر وجود دارد که امید است با همکاری سازمان های مسئول در مرحله نخست نسبت به جذب و استخدام هزار نفر از بین نجاتگران داوطلب اقدام شود.
ولی پور تاکید کرد: برخی موضوعات از جمله شرایط استخدام، سن، تحصیلات و نظایر آن مربوط به قوانین جاری کشوری است و از حیطه اختیارات جمعیت هلال احمر خارج است ولی تلاش خواهد شد تا حقی از سالها خدمات داوطلبانه نیروهای خدوم و نجاتگر ضایع نشود.
در این نشست برخی مشکلات مرتبط و پیرامون دوران همکاری و نحوه جذب و استخدام و موضوعات رفاهی، از سوی نجاتگران مطرح شد که مهمترین درخواست آنها استخدام نجاتگران داوطلب برای پایگاه ها، محسوب شدن سختی کار برای نیروهای داوطلب، وضعیت بیمه تامین اجتماعی، لغو ممنوعیت صدور گواهی همکاری داوطلبانه، تغییر در شرایط استخدامی و قراردادن امتیاز ویژه برای نجاتگران با سابقه بالای ۱۰ سال همکاری داوطلبانه و افزایش سهمیه جذب در استان های محروم بود.
در این نشست مقرر شد، جلسات همفکری میان نمایندگان نجاتگران و مسئولان سازمان امداد و نجات به صورت مستمر و ماهیانه برگزار شود تا نتایج و پیشرفت امور مرتبط به نجاتگران در سراسر کشور منتقل شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار