استاندار آذربایجان شرقی؛

سریال جلال از جهات مختلف ارزشمند است

1399/06/23 - 13:27 - کد خبر: 26897
جلسه ستاد استانی کرونا، محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: تهیه سریال هایی مثل جلال از جهات مختلف با ارزش است، باید ادای دین کنیم به گذشتگانی که اسمشان در تاریخ نوشته شده است و امروز با افتخار زندگی می کنیم.

به گزارش نصر، آيين رسمی آغاز فصل دوم سریال تاریخی "جلال " به عنوان یکی از سنگین ترین پروژه مراکز استان های کشور در حوزه کارهای نمایشی و فاخرترین اثر نمایشی تاریخ صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی به حساب می آید. 
"محمدرضا پور محمدی" در آئین رسمی آغاز فصل دوم این سریال گفت: از همه دست‌اندرکاران سریال جلال تقدیر و تشکر می کنم و آرزوی توفیق و سرافرازی برای فصل دوم داریم.
وی ادامه داد: مورخین می گویند مردمی که به گذشته خودشان اهمیت قائل هستند کودکانشان مثل بزرگترها هستند، ملتی که به گذشته خود اهمیت نمی‌دهند، بزرگترانشان هم مثل کودکان هستند.
وی افزود: انقلاب ما بزرگترین انقلاب دنیاست، ما تاریخ دیرین باشکوه و با عظمتی را داریم.
وی تصریح کرد: امواج این انقلاب بر ذائقه استکبار جهانی خوش نبوده و نیست و همواره خواستند با شگردهای مختلف از ابتدای انقلاب تاکنون از گسترش دامنه های آن جلوگیری کنند که الحمدالله موفق نشدند.
وی ادامه داد: تهیه سریال هایی مثل جلال از جهات مختلف باارزش است.
استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب آن زمان جنگ هشت سال دفاع مقدس و خیلی از اتفاقات را ندیده و تجربه نکرده است و قدر نعمت ها را با مرور این تاریخ ها شاهد خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه ایران مدرن مدیون آذربایجان است، گفت: سریال جلال می‌خواهد بگوید ما ایرانی و آذربایجانی هستیم و پان تورکیسم نیستیم و مسلمانیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار