مدیر کل صدا و سیمای استان:

بعد از گذشت 40 سال از انقلاب هنوز اثری فاخر در باب زندگی مشاهیر آذربایجان نداریم

1399/06/23 - 13:14 - کد خبر: 26894
مرتضی صفری

نصر: مدیر کل صدا و سیمای استان گفت: چه کسی قبول می کند بعد ازگذشت 40 سال از انقلاب هنوز یک کار فاخر برای باکری و تجلایی نداریم، نسل بعد از ما این حرف ها و رشادت این دلاور مردان را چگونه می‌خواهند بشنوند؟

به گزارش نصر، آيين رسمی آغاز فصل دوم سریال تاریخی "جلال " به عنوان یکی از سنگین ترین پروژه مراکز استان های کشور در حوزه کارهای نمایشی و فاخرترین اثر نمایشی تاریخ صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی به حساب می آید.
"مرتضی صفری"مدیر کل صدا و سیمای استان در آئین رسمی آغاز فصل دوم سریال تاریخی جلال، گفت: یک ملت جدا افتاده از هویتش به راحتی در مقابل هر تهاجمی آسیب می بیند.
وی افزود: به دنبال سراغ یک ژانر تاریخی در این سریال رفتیم زیرا تبریز در تاریخ استبدادستيزی خود را به اثبات رسانده است.
وی ادامه داد: معتقدیم امروز با هر سختی که شده است کار کنیم و کم کاری های گذشته راجبران کنیم. فرهنگ و هنر آذربایجان بسیار غنی است ، به طوریکه می توان از زندگی هر یک از بزرگان استان  یک سریال فاخر ساخت.
وی افزود: چه کسی قبول می کند بعد از گذشت 40 سال از انقلاب هنوز یک کار فاخر برای باکری و تجلایی یا برای بزرگان و علامه های آذربایجان ساخته نشده است،  رشادت های این دلاور مردان را چگونه به نسل های بعد منتقل می کنیم؟
وی تصریح کرد: میراث علمی و فرهنگی یک کشور اگر آسیب ببیند همه چیز آن کشور آسیب خواهد دید.
وی اضافه کرد: تمام تلاش صدا و سیمای استان تلاش برای جلوگیری از حذف تاریخ این مرز و بوم است.
وی افزود: سریال جلال یک را در 15 قسمت با اسقبال عمومی روبرو شد، برای اولین بار در طول تاریخ صدا و سیما سه شبکه همزمان این سریال را پخش و تکرار کردند.
صفری افزود: توانایی هنرمندان این استان ما را بر آن داشت که به فکر سری دوم آن باشیم.  
وی ادامه داد: زندگی سه شهید عزیز آیت الله قاضی، آیت الله مدنی و سردار شهید علی تجلایی در این سریال به تصویر کشیده شده است.
مدیرکل صدا و سیمای استان اضافه کرد: تصویربرداری این سریال در سه استان انجام خواهد شد، در این پروژه تمام تلاش استفاده از هنرمندان بومی است.
وی تاکید کرد: 70 درصد از عوامل این سریال از هنرمندان آذربایجانی است و همچنین بازیگران ملی نیزحضور خواهند داشت.
وی در پایان افزود: کار ضبط پروژه سریال جلال در موزه عبرت تهران آغاز شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار