مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری خبر داد:

آغاز کاشت ۴۰۰ هزار اصله نهال از پایان شهریور در تبریز

1399/06/23 - 10:04 - کد خبر: 26864
مسعود برزگر جلالی

نصر: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز از آغاز فاز دوم نهضت کاشت یک میلیون اصله نهال با کاشت ۴۰۰هزار اصله از پایان شهریورماه خبر داد.

به گزارش نصر، مسعود برزگر جلالی با اشاره به این که وضعیت فعلی فضای سبز تبریز وضعیت قابل قبولی نیست، تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود، برای فضای سبز تبریز یک هدف آرمانی تعریف کرده ایم و برای تحقق آن نیز نیاز به نظرات، پیشنهادات و تجربیات اساتید و کارشناسان امر داریم.
وی ادامه داد: در عین حال، یک اراده جمعی از مسوولین استانی و شهری به همراه  عزم شورا و شهرداری نیاز است که بتوانیم در یک دوره تقریبی سه ساله به نقطه آرمانی در فضای سبز تبریز دست پیداکنیم.  
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در بخش دیگری از سخنان خود، حوزه فضای سبز را بسیار گسترده و متعلق به تمامی افراد و نهادها توصیف کرد و اظهارداشت:  حوزه فضای سبز حوزه ای  نیست که مختص یک نهاد خاص باشد؛ نگاهی دقیق مشخص می کند که در این حوزه مباحث مختلفی مانند خرید نهال، آب و خاک، پشتیبانی های اداری و مالی و شبکه نیرورسانی مطرح است و بر این اساس، باید تمامی نهادها و دستگاه های ذیربط برای تحقق آن همت کنند.
برزگرجلالی انتخاب سال ۹۹ به عنوان سال فضای سبز را در راستای فراگیری اهمیت موضوع فضای سبز عنوان و اضافه کرد: از تمامی افراد و دستگاه هایی که می توانند در این زمینه یار و یاور ما باشند، دعوت به همکاری می کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به طرح کاشت یک میلیون درخت در سال ۹۹ پرداخت و خاطرنشان کرد: در تبریزی که یک زمانی باغ شهر ایران بود، در حال حاضر کمتر از یک میلیون اصله درخت وجود دارد و این امر، طی ۵۰ سال اخیر حادث شده است که به این ترتیب متاسفانه ما حتی برای هرشهروند یک درخت هم نداریم و نیاز به اقدامی جدی است که طرح کاشت یک میلیون درخت و درختچه نیز از همین کمبود ناشی می شود.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در بیان تعداد درخت و درختچه های کاشته شده در قالب این طرح نیز اظهار داشت: در فاز اول این طرح که از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ خردادماه سال جاری ادامه داشت، تعداد ۹۰ هزاراصله درخت و ۱۹۵ هزار اصله درختچه در سطح شهر کاشته شد.
جلالی همچنین گفت: فاز دوم طرح از انتهای شهریورماه جاری آغاز خواهدشد به شرطی که گونه های ابلاغی از سوی سازمان توسط مناطق خریداری شود. در این فاز نیز مقرر شده که ۴۰۰ هزاراصله درخت و درختچه در سطح تبریز کاشت شود.
وی فاز سوم این طرح را نیز تشریح و بیان کرد: مابقی درختان نیز در فاز سوم طرح مذکور هم یعنی از ۱۵ اسفند ماه ۹۹ تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ کاشته خواهدشد.
وی اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح ها و برنامه های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، تبریز، در سالهای آتی فضایی سبزتر و شادابتر را تجربه کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار