معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان؛

شمار مبتلایان به کرونا در زنجان روند افزایشی دارد

1399/06/22 - 16:07 - کد خبر: 26840
کووید19

نصر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته افزایش موارد مثبت کرونایی در بین مراجعه کنندگان به مراکز سرپایی و بستری استان بیش از گذشته مشهود است که باید به طور جدی به آن توجه شود.

به گزارش نصر، محمد رضا صائینی روز شنبه در گفت و گو با  خبرنگار افزود: تاکنون ۱۰ هزارو ۳۴۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شدند که از این تعداد تست ۲ هزارو ۹۰۲ نفر مثبت بوده است.
این مسؤول ادامه داد: شاید تعداد کل قدر مطلق مراجعه کنندگان کرونایی استان افزایش معنا داری نیافته باشد، اما موارد مثبت کرونایی بالاتر بوده که  این موضوع به تحلیل های بیشتری نیاز دارد.
وی اضافه کرد: به نظر می رسد استان وضعیت کرونایی مشابه با خرداد امسال را تجربه کند و حتی ممکن است شیوع این بیماری با پیک بالا و حتی با ارتفاع و  شدت بیشتری رخ دهد.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: اردیبهشت امسال ۲۰ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند که این تعداد اکنون به ۲.۵ برابر افزایش یافته است.
وی  اظهار داشت: بطور میانگین میزان تخت های اشغال شده توسط بیماران کرونایی طی یک هفته گذشته در استان ۴۷ تخت بوده است.
به گفته صائینی تاکنون در مجموع ۴۶ هزارو ۱۸۳ نفر مشکوک به کرونا بصورت سرپایی در استان تست و از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۵ نفر مثبت شدند.
این مسؤول ادامه داد: پیش از این درگاه بیماری کرونا  صرفا با افراد شاغل بیرون از منزل ارتباط داشت که اکنون شرایط تغییر کرده چراکه دانش آموزان نیز به درگاه دیگری تبدیل شده اند و این موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی را بیش از گذشته اهمیت دار کرده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در ارتباط با آخرین وضعیت کرونایی استان، شهرستان های ابهر و خرمدره را قرمز اعلام کرد و گفت:  تعداد موارد بستری در این شهرستان ها رو به افزایش است.
وی اضافه کرد: هم اکنون وضعیت بیماری کرونا در شهرهای زنجان و سلطانیه نارنجی اعلام شده است و با توجه به جمعیت سلطانیه که در تقسیم بندیها زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد، وضعیت خوبی را در ارتباط با این بیماری نشان نمی دهد.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت کرونا در شهر خدابنده و ماهنشان زرد و طارم و ایجرود به رنگ سفید است.
انتهای پیام/

پژوهشیار