رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل؛

۹۰درصد واحدهای فناور اردبیل به مرحله تولید رسید

1399/06/22 - 15:02 - کد خبر: 26828
الکترونیک، فناوری، اینترنت

نصر: رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: ۳۵۰ واحد فناور در این استان فعال هستند که ۹۰ درصد آنها هم به مرحله تولید و هم تجاری‌سازی رسیده‌است .

به گزارش نصر، حبیب ابراهیم پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود:تلاش بر این است از واحدهای فناور استان حمایت شود تا ضمن تولید محصولات فناورانه شاهد افزایش اشتغال در استان باشیم.
وی با بیان اینکه دولت حمایت ویژه‌ای از واحدهای فناور دارد ، گفت:برای توسعه فعالیت‌های پارک فناوری، ساخت سایت پارک اردبیل در سطح پنج  هکتار کلنگ‌زنی شده و پیش‌بینی شده تا پنج سال آینده به اتمام برسد.
رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل تعداد شرکت‌های تجاری‌سازی شده را ۹۰ مورد اعلام کرد و گفت: با حمایتی که پارک از واحدهای پیش‌ رشد و یا هسته‌ها انجام می‌دهد سعی بر حمایت از جوانان خلاق و نوآوری است که زمینه تحول و تحرک جدی را در سطح استان به وجود آوردند.
وی بیان کرد: ۲۹ شرکت دانش بنیان در پارک فناوری استان فعالند که این شرکت‌ها با نگاه تحول‌آفرین در یک سال اخیر اقدامات شاخصی انجام داده و پیش‌بینی می‌شود در پنج سال آینده تعداد آنها به ۴۰۰ شرکت برسد.
رییس پارک علم و فناوری اردبیل به فعالیت پنج مرکز نوآوری در استان اشاره کرد و گفت: این مراکز شامل انیمیشن، فرآورده‌های عسل، گیاهان دارویی، صنعت ورزش و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی است که در آینده  این تعداد به ۹ مورد می‌رسد.
رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل از پیشتازی اردبیل در فناوری‌های پیشگیرانه از کرونا خبر داد و گفت: پارک اردبیل پس از شیوع کرونا در تامین و تولید محصولات فناورانه و نوآورانه پیشرو و پیشتاز بوده است که دستگاه ماسک سه لایه پزشکی یکی از آن موارد می‌باشد.
ابراهیم‌پور افزود: این دستگاه قابلیت تولید ۶۰ عدد در هر دقیقه را دارد و نیاز بخش مهمی از جامعه پزشکی در استان طرف قرارداد را می‌تواند پاسخگو باشد.
پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش‌بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر موسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه‌های متکی بر فناوری است.
انتهای پیام/

پژوهشیار