خبر/

بررسی نحوه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز

1399/06/22 - 13:53 - کد خبر: 26819
کتابخوانی

نصر: جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با موضوع بررسی نحوه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش نصر، فرج محمد قلیزاده، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز در این خصوص گفت: تلاش‌هایی در جهت ترویج کتاب و کتابخوانی در سال جاری باید انجام گیرد زیرا در جریان آثار اقتصادی حاصل از پاندومی بیشترین صدمه را حوزه کتاب متحمل شده است.
وی ادامه داد: با توجه به ایجاد فضای مجازی این هجمه وجود داشت که کتاب به صورت فیزیکی حذف خواهد شد که خوشبختانه چندسالی است شاهد بازگشت کتاب‌های فیزیکی هستیم ولی تبریز مشکل آموزشی و فرهنگی دارد که در این راستا باید کتاب در دسترس عموم قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: متاسفانه کتابخوانی به طور عمومی در میان اقشار با درآمد متوسط شایع است و افراد با درآمد بالا رغبتی به کتابخوانی ندارند.
قلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در دنیا همه چیز با تبلیغات انجام می‌شود؛ تبلیغات محیطی، تبلیغات در فضای مجازی، تبلیغات در رسانههای جمعی و ... می‌تواند کمک بزرگی بر ایجاد عادت کتابخوانی را شکل دهد.
شکور اکبرنژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز گفت: مقرر شده تا کمیته هایی جهت کمک به حوزه های مختلف فرهنگی تشکیل شود که از جمله این کمیته ها کمیته ورزشی، سلامت، خانه های تاریخی و ... می توان اشاره کرد.
محمد باقر بهشتی نیز با تذکر به این‌که این جلسه برای نهایی شدن شیوه نامه فرهنگی تشکیل شده بود، گفت: شهرداری لایحه حمایت از فعالان فرهنگی تهیه کرده و به شورا ارائه دهد.
وی با اشاره به این‌که باید از محل تبصره شش بودجه مصوب به لایحه تبدیل شود، ادامه داد: ما برای فرهنگ متولی نداریم و نقش شهرداری باید بیشتر شود.
در ادامه سعید جلالی به عنوان فعال فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی، با برشماری برخی از مشکلات موجود در این حوزه، دیدگاه‌های خود را مبنی بررفع این معضلات عنوان کرد.
به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، هم‌چنین در پایان این جلسه، شیوه نامه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارائه و مقرر شد تا تیم کارشناسی با بررسی این شیوه نامه نواقص احتمالی را رفع و در پایان برای تصویب در صحن علنی شورا ارائه دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار