امام جمعه تبریز؛

تقویت روحیه همدلی جامعه را به تعالی می‌رساند

1399/06/22 - 11:21 - کد خبر: 26800
جلسه ستاد استانی کرونا، حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تقویت روحیه همدلی، همراهی و یکدلی جامعه را به تعالی سوق می‌دهد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل بنیاد خیریه مصلای امام خمینی (ره) تبریز با بیان اینکه استعدادهای انسان در زندگی اجتماعی و جمعی  شکوفا می شود، افزود: با تقویت روحیه همدلی و همراهی انجام کارهای نیک و خداپسندانه در جامعه نیز به تعالی می رسد و در این راه خدمتگزاری صادقانه به همدیگر، ره توشه ای برای دنیای آخرت خواهد بود.
وی اظهار داشت: در این رابطه انسان ها به مثابه حلقه های زنجیر حیات شان به همدیگر وصل شده است که از طریق خدمتگزاری صادقانه به همدیگر ره توشه ای برای آخرت خود پس انداز می کنند.
آل هاشم  خدمت به آحاد مردم را عملی مقبول و شایسته دانست که جلوه های آن بسیار وسیع و گسترده بوده و در متون دینی و اسلامی هم به آن تاکید شده است. 
وی خدمات مرحوم آیت الله ملکوتی و آیت الله مجتهدشبستری، امام جمعه های پیشین تبریز در جانمایی و احداث مصلای بزرگ امام خمینی(ره) را مورد تقدیر قرار داد و یادآوری کرد: هر دو شخصیت بزرگوار در راستای به ثمر رسیدن این کار خیر گام های بلند و ارزشمندی برداشته اند که از اذهان اهالی تبریز هرگز پاک شدنی نیست.
آل هاشم از خدمات ۲۳ ساله حجت الاسلام موسی محمدی، مدیرعامل سابق بنیاد خیریه مصلی قدردانی کرد و افزود: فعالیت های عمرانی که از سوی این بنیاد انجام گرفته، در سایه تدابیر مسئولان و  تلاش مهندسان و کارمندان خدومی است که در کنار انجام وظیفه، با نیت های خیر و پاک به منصه ظهور رسیده است.
در پایان این مراسم با اهدای لوحی از سوی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و رئیس هیأت امنای بنیاد خیریه مصلی حضرت امام خمینی(ره) از خدمات ۲۳ ساله حجت الاسلام محمدی تقدیر و حجت الاسلام اوجاقی به عنوان مدیرعامل جدید بنیاد خیریه مصلای تبریز منصوب شد.
به گزارش ایرنا، مصلای امام خمینی تبریز با ۷۵ هزار متر مربع  وسعت و گنجایش ۶۰ هزار نفر نمازگزار ،  دارای ۲ طبقه مجزا برای اقامه نماز و ۲ طبقه زیرزمینی برای پوشش فعالیت های فرهنگی است.
طبقه اول این بنا به عنوان مرکز امور اداری و طبقه دوم جهت فعالیت های فرهنگی از قبیل قرائت‌خانه با ظرفیت یکهزار نفر، سالن اجتماعات با ظرفیت یکهزار نفر برای برادران و خواهران، مخزن کتابخانه های تخصصی مجهز، موزه آثار مذهبی و وقفی و غرفه های مطالعاتی است.
عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۷۶ آغاز شد و در ۲ فاز به انجام رسید.
انتهای پیام/

پژوهشیار